Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

tirsdag 16. august 2011

Hjemmelaget frokostblanding

I sunnhetens navn skal jeg dele et tips med dere som jeg fant i et blad nylig:
Din egen, hjemmelagede frokostblanding.
Når sommeren er på hell og den rømte kroppsformen skal finnes og bringes hjem, kan dette være en god ide.
Godt er det jo også! (Hegemor er motstander av å spise ting som ikke er godt).


Det er enkelt:
Velg de korn- og frøsortene du liker.
Bland dem og spre dem ut på et bakebrett.
Drypp på litt flytende honning.
Stek på 200 grader til de blir litt gylne.
NAM!


Her i huset står en liten skolesekk med dinosaur klar til i morgen tidlig.
Nytt penalhus er sirlig sett over og lagt på plass, nye klær ligger klar på badet og matboks og drikkeflaske står på kjøkkenbenken.
En spent, liten kropp prøver å sove.

Mammaen tenker at plutselig er en epoke over.
Småbarnstiden er over.
(den tiden jeg trodde skulle vare i flere tiår da jeg satt i den tykkeste ammetåka som noensinne har rullet inn over en barselkvinne med en unge med kolikk som aldri sov..).
 Minstemann skal tusle på skoleveien sammen med de andre tre.
Det er veldig koselig, og veldig rart.


I morgen er en stor dag:)
Masse lykke til til alle dere andre som også har håpefulle små på skolevei de neste dagene!


8 kommentarer:

  1. Frokostblandingen hørtes deilig ut, den skal jeg jammen prøve. Her går det mest i havregryn med litt solsikkefrø, men det er ikke dumt med litt variasjon. Lykke til i morgen med den store merkedagen til den lille mannen, det er faktisk en av de mest spennende dager i livet for de fleste av oss.

    Klem

    SvarSlett
  2. Takk som deler herlig sundt tips.
    Dette skal jeg sannelig prøve!

    Tenker det er en spent liten tass som
    gleder seg til første skoledag.
    Har enda noen år før minstemor skal
    ta sine første skritt inn i skoleverden.
    Men har nå to store som gleder
    seg til å bli 2. og 4. klassinger ;-)

    Ønsker dere en riktig fin dag i morgen!
    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  3. Takk for tips, og lykke til med skolestart!

    SvarSlett
  4. je je je hjemmelaga:))
    Hørtes utrolig godt ut - dette må jeg også prøve!!
    Det er skolestart her i morgen også og da skal eldstemann på ungdomsskolen. Tror nesten jeg er mer spent enn han!
    Minsta skal i 5. klasse - jammen går tida fort....
    Synes ikke det er lenge siden det var aller første skoledag jeg.
    Lykke til imorgen til dine håpefulle:))

    SvarSlett
  5. Dette skal jeg prøve, hørtes veldig godt ut. :)
    Ja i dag er den store dagen for dere,
    ønsker dere en flott første skoledag! :):)

    SvarSlett
  6. Takk for sunt tips, passer godt i disse dager!!
    Lykke til med skolestart!
    Her er også hverdagen igang!!

    Ha en fin dag!
    Klem Bodil

    SvarSlett
  7. Flott tips! Gidder jeg?? Huff... Jeg legger den til favoritt, så får vi se ;-)

    SvarSlett
  8. Ser veldig, veldig godt ut!
    Vemodig med skolestart for siste mann. Hus kleenex :-)
    Klem

    SvarSlett