Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

onsdag 10. august 2011

Liatorp Vitrineskap = Lykke!

Først av alt - tusen takk for alle koselige gratulasjoner og all positiv upbacking av mine Manuelske muffins!
Bare for å presisere - ja, jeg la meg ordentlig i selen for å få til disse muffinsene, så det er IKKE dem jeg sikter til når jeg snakker om mitt vanligvis noe ukreative bakverk;)


De av dere som følger bloggen på Facebook har de siste dagene blitt "plaget" med statusoppdateringer angående min nye ervervelse i anledning Dagen min:
LIATORP VITRINESKAP!


Altså, jeg mener, dette er lykke omtrent likestilt med dem som har vært ihuga Liverpool-fans hele livet, for så endelig få sjansen til å se dem spille, treffe dem i garderoben etterpå, få massere leggene og lårene dems osv. osv. (jada, jeg snakker om kvinnelige fans nå).
Jeg har i årevis drømt om Liatorp vitrineskap!


Men da Brannmannen og Hegemor skulle kjøpe vitrineskap for noen år siden, hadde Ikea tatt Liatorpskapet ut av salg for en periode. Vi trengte skap, så vi kjøpte et annet. Et skap som Hegemor aldri har blitt helt fornøyd med.

Men da jeg stod på trappa i regnet på søndag og så skapet ligge innepakket i en våt presenning oppå tilhengeren til et totalt ukjent ektepar som kjøpte det via Finn.no - DA var jeg fornøyd!
Bye-- bye!! Og tudelu!!


Mandag morgen ble Brannmannen og unger stablet pent på plass i bilen, radioen skrudd på, henger lånt - og så bar det til Ikea for å lette litt på inventarlista dems. Og øke inventarlista hjemme...


Nå var skapet tilbake i salg, og på lager - og kort tid etter vår lille families ankomst lå det trygt forbundet på hengeren vår.
Hegemor smilte hele veien hjem.


Hengeblomsten (som jeg bare kaller hjerteblomsten min fordi jeg ikke aner navnet på den), hang på det gamle vitrineskapet, og skal få følge med oppe på det nye. Syns de bladene er supersøte.


Nå er alt av serviser og glass vasket og pusset - skapet også, selvfølgelig.
(kan forsikre om at det bare skjer hver gang vi skifter vitrineskap her i huset)


Og Hegemor er barnslig lykkelig!




7 kommentarer:

  1. Skjønner godt du er lykkelig, kan ikke skjønne hvorfor IKEA tok det ut av produksjon. Godt de har kommet på bedre tanker for det er virkelig et nydelig skap. Slitan Hegemoren, det er det vi sier i Bergen når noen får noe nytt.

    Ha en strålende onsdag.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  2. Nydelig skap, skjønner godt du er fornøyd!
    Planten kalles forresten hjerteranke eller marmorlanterne så du var slett ikke langt unna:)
    Ha en flott dag!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  3. Gratulerer med nytt vitrineskap, kjempe lekkert :)
    Det er noe som står på min innkjøpsliste sånn etterhvert også, er ikke så glad i det vi har...!

    SvarSlett
  4. Gratulerer! Det var veldig fint, jeg forstår godt din lykkefølelse ;)

    SvarSlett
  5. Så fint det er! Ikke rart du er fornøyd :) fantastisk gøy å få i hus noe som en har ønsket seg så lenge :)

    SvarSlett
  6. Så flott at du fikk opfylt skapdrømmen din! :-)

    Og gratulerer med vel overstått prinsessebursdag! Så veeeldig godt ut! ;-)

    :-)

    SvarSlett
  7. Skjønner godt du er lykkelig....ønsker meg selv et slikt skap og håper på at jeg skal kunne gå til innkjøp av et så fort kjøkkenet er ferdig... bare ikke IKEA slutter å selge dem igjen....

    SvarSlett