Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

søndag 7. august 2011

Prinsessebursdag:)

Jada, så kom endelig den store dagen!
Hegemor fikk i går ta del i gleden over å få risse nok en strek inn i Livets tre.
Denne gangen var streken på skrå, nok en 5'er gjennomført - og plutselig befant jeg meg midt mellom 30 og 40.


Og jeg hadde en alle tiders koselig dag:)
Endelig var det duket for en rosa bursdagsfeiring!!
(vi har tross alt fem blå prinse-bursdager i løpet av året, så nå skulle jeg ha prinsesse-varianten!).

Og Hegemor er kjent for å ta av - ved behov. Nå så jeg behovet.
Alt som kunne gjøres rosa, ble rosa.


Ultra-overinspirert av Manuela med den nesten irriterende nydelige og vakre matbloggen Passion for baking, gikk jeg i gang med å prøve meg på et par nye muffins- og glasuroppskrifter.
Og den røde konditorfargeflaska skulle nesten tømmes i løpet av forsøket.

Regner med at de fleste har lest bloggen hennes, hvis ikke - kom dere inn! Det er galskap så mye lekkert det går an å lage! Hegemor leser med ville øyne og dårlig samvittighet for den skarve skiten jeg kaller bakverk her i huset..


Denne gangen skulle jeg prøve å lage muffins a la Manuela....;)
Prøvde meg blant annet på vaniljemuffinsene hennes.
Røra var bare helt latterlig fluffy og smooth - kunne nesten servert dem rå (i følge smaksprøvekaninene rundt meg).
De ble supergode! Kan virkelig anbefales!

Laget også en glasur som ble ordentlig delikat. Følte meg nesten helt Manuela her en stund.
Men det varte bare til jeg skulle pynte - ikke like lett som det ser ut til på bildene til Manuela, nei. Godt det finnes strø og diverse som skjuler den noe urutinerte sprøytejobben.
Men maten falt i smak hos både liten og stor.
Og Hegemor fikk alle sine ønsker oppfylt - så nå er jeg superfornøyd eier av dørslag og timer og har fått penger til radio'n! Det kaller jeg full pott!

I tillegg har Brannmannen og en kompis hatt dugnad i hagen de siste dagene for å komme litt videre med prosjekt hage/terrasse/basseng, og da Hegemorlillebroren og Hegemorpappaen kom på besøk i dag, kastet de seg likegodt i arbeidsklærne de også - og bidro til et fantastisk leap for mankind (hvertfall sett med mine øyne).

Det var nok den beste bursdagsgaven av dem alle - fire halvnakne, gravende mannfolk utenfor stuevinduene - mens vi med rene negler spiste rosa muffins i sofaen;)

Ha en deilig søndag:)

13 kommentarer:

  1. Gratulere så masse med dagen :o)
    De kakene så jo bare helt herlig gode ut :o)
    Ønsker deg en flott søndag
    Klem

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye med dagen! Nydelige prinsessekaker som ser veldig fristendes og gode ut!:)
    Ha en flott søndag og kos deg med dine kjære der hjemme.
    Klem

    SvarSlett
  3. Herlige du ! Gratulerer masse med vel overstått prinsessefeiring :)
    Blir alltid så glad av å kikke inn her, og humrer og ler av formuleringene dine,
    Skikkelig kløpper med ord du :)
    Kos deg med søndagen og alle dine !
    Klem

    SvarSlett
  4. Gratulerer med dagen Hegemor!
    For noen herlige cupcakes, skulle tro du ikke gjorde annet;)
    Deilig og fråtse litt i rååååsa ♥

    Ha en finfin søndag!

    Klem Line

    SvarSlett
  5. Gratulerer så mye med vel overstått:)
    Cupcakesa så jo smashing ut!!

    Ønsker deg en fantastisk søndag og sommer videre:))
    Toneklem

    SvarSlett
  6. Gratulerer med vel overstått:) Håper dagen ble knall, noe den for øvrig virket til å være;) Ønsker dæ en hærlig dag videre, og så så flink du er med cupcaksene;) hils evt kjente om de er der ennå;)

    Klem fra Line;)

    SvarSlett
  7. Gratulera så mykje med dagen i går!
    Kjekt med rosa innimellom, det veit eg alt om :)

    SvarSlett
  8. Fantastisk Hege! Og så lekre og gode de muffinsene så ut.Så flink du er! Tror jeg skal sjekke den bloggen:)
    Hurra for deg og din rosa prinsesse dag:)♥

    SvarSlett
  9. Hei Hege!
    Gratulerer med dagen :)
    Nydelige cupcakes- igrunn finere enn mine ;)
    Dårlig gjort ;)

    Kos deg resten av kvelden :)

    Klem Anette

    SvarSlett
  10. Gratulerer! Hvis det er dine muffins som er avbildet i rosa drakt, da er det vel ingen sak å være 35! Jøsseoghuttemegtu - dette kaller jeg kunst :) Underveisbildene gir meg også en proff følelse, så jeg skjønner virkelig ikke hva du disser deg selv for. Jeg har ikke vært inne på inspiratørens side, det kan jo muligens forklare min wow-følelse, men jeg velger å holde på den, jeg!

    SvarSlett
  11. Gratulerer så masse med dagen!! Hipp hurra!!
    De nydeligste muffinsene, får vann i munn! Jeg er ikke så ofte innom passion for baking, blir jo så fristet!!:)
    Ha en flott dag!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  12. Gratulerer så masse med overstått bursdag!!
    Kjempe imponert over de lekre prinsessekakene dine.
    Nærmer seg bursdag her òg, så eg krysser fingrene for at eg har vært snill og får noen ønsker oppfylt :)

    SvarSlett
  13. Muffinsene ser like gode ut som Manuells sine :-)
    Gratulerer med dagen på etterskudd!
    Klem

    SvarSlett