Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

søndag 25. september 2011

Cupcake-kurs med Manuela:)

Bilder fra Passion 4 Baking

Hegemor har en skikkelig cupcake-dagen-derpå i dag.
Fortsatt er mengden glukose i kroppen på et uforsvarlig høyt nivå.
Men fy så gøy det var på cupcake-kurs!
Bilder fra Passion 4 baking

Jeg stilte klar som et egg i Arendal i går, med kjevle og blomstrete forkle.
Manuela viste oss hvordan vi skal bake cupcakes (og en del av oss fikk oss et par ahaaaaja...;)
Og vi lærte ikke mindre enn tre sorter glasur / frosting.
Og til tross for at Hegemor ikke er den store kakemomsen, så må jeg medgi at det smakte godt:)

Et helt langbord med ufattelig mye cupcakepynt stod til vår fulle disposisjon, og vi hoppet frydefullt rundt fra den ene tingen til den andre - som barn på tivoli.

Så da måtte vi jo prøve litt av hvert:


Jeg har laget min først "rose" med en Wilton 1B:)


Og vi fikk leke oss med fondant og utallige moulder'e.
Kanon!


Ja, det var skreeeekelig kjedelig, men som jeg sa til Brannmannen før jeg dro: "Noen ting MÅ man bare gjøre, - selv om man ikke har så veldig lyst...!"
Moahahaha...;)

Kos dere i sola - det gjør vi!

Hvis noen enda ikke vet hvem Manuela er, så MÅ dere besøke bloggen hennes: Passion4Baking.
Hun reiser land og strand rundt og holder kurs - ANBEFALES!:)

7 kommentarer:

  1. Så gøy det må ha vært på kurs! Det kunne jeg tenkt meg jeg også selv om jeg heller ikke er noen kakemons:) Manuela lager de fantastiske kakene og muffinsene dine var neimen ikke verst heller:)
    Ha en flott dag!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. Så lekre cupcakes da. Får jo vann i munnen av alle bildene, selvom jeg ikke er noe kakemons jeg heller.
    Sikkert kjempegøy å være med på et slik kurs. Kunne godt tenkt meg det jeg også :)

    Ønsker deg en strålende søndag

    Klem Birthe

    SvarSlett
  3. Fantastisk!
    Kjenner at jeg bare MÅ få med meg et kurs med Manuela ja;)
    Knallfiiiine cupcakes du har laget...
    Huff, er ikke så gøy og måtte dra ut på slikt nei, men ser ut som du fikk litt ut av det da, tross alt, muhaaaa;)

    Ha en fiiiiin søndag, finus!

    Klem Line

    SvarSlett
  4. Var veldig moro!Hele familien har fått smake i dag=)
    Koselig blogg du har
    Klem Karin

    SvarSlett
  5. Må man så må man, godt at du tar tak og ofrer deg for at familien skal få skikkelige cupcakes. ;) Helt nydelig ble de, alt for pene til å spises. Vet du, jeg har aldri smakt en cup cake, langt mindre bakt en. :)

    Her har vi ommøblert stuen i dag, utrolig godt å få det gjort.

    Ha en fin ny uke Hege.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  6. Heldige deg som har vært på kurs med Manuela! Kakene der nydelige ut!
    Klem

    SvarSlett
  7. Disse så jo bare helt fantastisk gode ut! Nydelige bilder! :)

    Ønsker deg en fin ny uke!

    Klem Lene

    SvarSlett