Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

lørdag 17. september 2011

Hegemor og Islam & Co

"Mamma, tror du på Islam?"
6-åringen kom svett hjem fra skolen en dag. Han hadde tydeligvis hatt RLE (et fag som han tidligere var overbevist om at egentlig skulle hete ABC, men at skolen hadde feilskrevet på timeplanen i farten).

Hegemor svarte ganske raskt at "Nei, det gjør jeg ikke".
I samme sekund repliserte han: "Det gjør jeg!" og Hegemor fikk en akutt følelse av at her var det ett eller annet i barneoppdragelsen og oppfølgingen av barna som hadde sviktet. De burde da vite hva slags religion vi tilhører?
Det hadde tydeligvis ikke 6-åringen fått med seg, eller så hadde han tydeligvis nå konvertert.

Da jeg så ut som et heller stort spørsmål, kikket han på meg med sine bedrevitende øyne. Med en belærende tone og et heller dårlig gjemt sukk forklarte han:
"Altså, Islam er en sau(!), og den er laget av is og lam. Og det tror jeg på!"

I rested my case og kunne bare konstatere for meg selv at det er mulig at læreren ikke har truffet helt med budskapet den aktuelle timen.
♥ 

Håper dere har en deilig helg!
Formen her er raskt stigende etter operasjonen, og det føles herlig:)



7 kommentarer:

  1. Haha... Herlig
    Is og lam, det kan jeg tro på og ;)

    SvarSlett
  2. Utrolig bra! :):)
    Ha en fin,fin lørdagskveld. :)

    SvarSlett
  3. He-he, hva de finner på! Men du setter fingeren på noe viktig: Siden ungene presenteres for alle religionene så tidlig i skolen er det kjempeviktig at de er trygge på hvor de selv hører hjemme. Der har foreldre og menigheter en stor og viktig jobb!

    SvarSlett
  4. Ha ha !! Beste måten å startre dagen på, var å ta en snartur innom bloggen din! Artige historier og fristende bilder. Inspirerende også. Vi skal endelig flytte i hus, og har to slike expedithyller du skriver om over her. De er stående idag, men gjett hvordan de skal være i det nye huset ;) Takk for at du blogger! Det er lite inspirasjon til gutterom rundt forbi, men hos deg finner jeg det! (kanskje fordi du har gutter på samme alder som min gutt, og "riktig" type rom.

    Hilsen Astrid

    SvarSlett
  5. kanon kjekt om du legger ut oppskrifter på det du lager.... skal imponere litt fremover me noe nylaget da me får besøk...i høst.. men først skal ungenes rom ryddes kast/sorter og i hyller og skuffer me resten.. ELSKER dine ideer til gjemme vekk "rot" leker..så noen kaller det i dette huset.. elsker IKEA vi og... og plutselig er det ingen innvendinger fra maen min lenger da eg kommer med ideer .(ja som ikke va mine men stjålet av deg/kopiert... såå da er det bare å få nokk tid til å utføre /male alt.. (plenen vår skal nesten vekk.me skal ha tarasse.. hihih noen som har sett det kan bli fint og kos.. hihih TUSEN TAKK for goe råd..

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia:) Disse har samme oppskrift som hornene jeg nettopp laget bortsett fra at jeg har i 300 g sukker istedet for 150g:)

      Slett
  6. Ha ha :) Skulle hatt en liker knapp her :)

    SvarSlett