Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

torsdag 22. september 2011

Nåleputa mi:)


Hegemor har laget seg en hjemmelaget nålepute.


Hegemor har IKKE funnet på dette selv - det er direkte kopiert av en ide fra en av Tildabøkene.


Den har tatt bolig i mitt lille hobbyrom i kjelleren og nålene hviler i det mykeste fyll ved siden av treklyper, hyssing, gamle trådsneller og norgesglass med telys.


Ja, for jeg er jo nødt til å brenne lys mens jeg sitter der nede.
Brannmannen skjønner ikke det helt.
Hvilepulsen hans går opp av slike tiltak.
Hegemors puls rusler i rolig kose-tempo av stearinlys.


Puta er gørr-enkel å lage: ta en trering og sy en remse med stoff rundt denne.
Klipp en sirkel av det stoffet som skal være selve nåleputa - denne sirkelen skal være 2,5 ganger diameteren på treringen.
Fyll den med...ja - FYLL!:)
Snurp igjen med nål og tråd slik at den blir rund og fest den til treringen.
Jeg tok en hyssing rundt min og knyttet en sløyfe.

Er dette noe du trenger?
Neppe.
Men søt likevel;)


4 kommentarer:

  1. Kjempesøt sytnes jeg :)
    ønsker deg en flott fredag
    klem anita s

    SvarSlett
  2. Å så utrolig søt den nåleputen var :o)
    Kanskje jeg skulle kopiere den hos deg.
    Ønskrer deg en flott helg :o)

    SvarSlett
  3. Den ble kjempefin. Var så søtt med det stoffet og hyssingen til, flink er du! Goooood helg!

    SvarSlett
  4. Kjempesøt!! Jeg skulle ønske jeg hadde et helt rom for meg selv. Men slik vi har det deler jeg rommet med mannens kontordel. Og min del er både kontor, hobbyrom, strykerom og oppbevaring for tørkestativ... Jaja
    Ha en flott dag!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett