Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

søndag 18. september 2011

Ruskevær og eplemuffins:)


Ja, med dette plutselige og kalde ruskeværet er det vel liten tvil lenger - høsten har brast gjennom døra som en snublende unge i farta.


Dagen har gått med til å lage en diger mørbradgryte slik at Brannmannen kunne få varmen igjen etter å ha vært ute å snekret terrasse.


Desserten i dag ble eplemuffins.
Der scoret Hegemor maks hos 11-åringen.


Dette er ikke for alle å lage, altså:
Det kreves en del leseferdigheter på Toro-posen først, for så å blande pulver, vann og olje.
Deretter må man beherske kniven og kutte eple i biter og rulle dem i kanel og sukker.
Til slutt må man klare å treffe med eplebitene oppi muffinsformene.
Er man uhyre flink, kan man strø på perlesukker.


Skal du få full uttelling blant dine familiemedlemmer, kan du hive på en klatt med is på siden.
Enjoy!
(og ikke tenk på vekta, da - nå er bikinien atter plassert bakerst i skapet:)

Muffinsformene er fra Ib Laursen.

8 kommentarer:

  1. Nam nam nam!!! Så supergode ut!

    Ønsker deg en fin ny uke!

    Klem Lene

    SvarSlett
  2. Her scoret du maks hos meg også - helt til jeg leste om din venn Toro!! ;) Du er altså litt menneskelig du også? ;)

    SvarSlett
  3. Ha ha, ja - jeg er i overkant menneskelig sånn sett, Synnøve;)

    SvarSlett
  4. Hei, de eplemuffinsene så kjempe gode ut :-) Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
  5. HERLIG! :) Toro er en god venn, så dette skal prøves ut. De muffinsenen er yammi, faktisk. ;P

    SvarSlett
  6. Herlige du, så flink du er ! HVorfor gjøre det vanskelig når enkelt blir supergodt ?
    Ble litt nysgjerrig på den mørbradgryten også jeg da..,
    dokumenterte du den med like informative bilder ?
    Digger bloggen din, du skriver så bra og har go sans for humor !
    Blir alltid så glad når jeg finner et nytt innlegg :-)

    Klem

    SvarSlett
  7. Hei skjønne anonym:)
    Takk skal du ha!
    Ang. gryta mi så ble den dessverre ikke dokumentert med bilder - i så fall må jeg ta noen når vi har den til restemiddag snart;)
    Men den var veldig enkel:
    Kuttet opp store mørbradbiter (ca 1500g)og stekte sammen med hele sjalottløk og massevis av champignon.
    Helte på ca 5 dl vann og to bokser med hakkede tomater. Salt og pepper og flytende kjøtt&vin buljong. Lot det koke i 1,5 time. Ta-ta!!:) Jeg hadde potetstappe til, men det er jo selvsagt opp til deg:)
    Kan anbefales:)
    Klem fra Hegemor:)

    SvarSlett
  8. Genial måte å lage eplemuffins på!
    Klem

    SvarSlett