Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

fredag 14. oktober 2011

Gorgeous, gorgeous, gorgeous?

Bloggen har hatt høstferie. Og da Hegemor ikke klarte å bestemme seg for om den skulle følge østlandet eller vestlandets ferie - bestemte hun at den likegodt fikk ta begge.
Her i Telemark er det (offisielt) høstferie denne uka.
Brannmannen og Hegemor har hatt barnefri siden søndag og det eneste som har blitt oppdatert siden da er bloggens facebookside.

Romantiske som vi er benytter vi voksentiden til å dra på oss de skitneste og eldste fillene vi har og starte en 3-4 ulike oppussingsprosjekt.
Samtidig.


Så mens Brannmannen har snekret terrasse har han fått innvilget pauser hvor han har fått hjulpet husets fysiske underdog med å rette av gulv og legge nytt gulv oppå.

Jeg har stupt opp i et spann og to med den nye malingen fra Jotun.
Supreme Finish.
Jeg er ikke overbevist:

For det første - jeg syns ikke malingen dekker like bra som vanlig veggmaling.
To strøk er i minste laget på panel (hvertfall hvis du har spikerhull og skader i panelet og må sparkle først. Jeg var jo smart nok til å grunne før jeg sparklet. Det er altså feil rekkefølge!)

For det andre - den renner mye mer enn vanlig veggmaling.
Må hele tiden gå etter og stryke ut.
Nå har det nok litt å si hva du maler. Jeg har malt på perlestaffpanel.

Og for det tredje - og det viktigste: PRISEN.
Hva i all videste verden har Jotun puttet opp i den lille bøtta som gjør at den skal koste tre ganger mer enn et tilsvarende spann med vanlig veggmaling?

Nei, det blir nok ikke flere bøtter av denne sorten her i huset. Men greit å ha prøvd.

Fargen, derimot, er jeg VELDIG fornøyd med:
FABRIKK.
Det er kjellerstua som males og den blåfargen er nødt til å være bestekompisen til GUSTAVIANSK BLÅ som jo hele Norge har lagt sin elsk på. Denne er veldig lik, bare lysere.
Nam-nam farge!
(Det øverste bildet i innlegget er fra Jotuns brosjyre og viser fargen.)

Ha en deilig høstdag!


7 kommentarer:

  1. Nydelig og behagelig farge!
    Lykke til vidare med alle oppussingsprosjekta!
    Ha ei fin helg :)
    Klem Helene

    SvarSlett
  2. Hahaha, jeg måtte lese denne setningen 3 ganger for og virkelig få med meg hva du skrev: "Romantiske som vi er benytter vi voksentiden til å dra på oss de skitneste og eldste fillene vi har og starte en 3-4 ulike oppussingsprosjekt"

    Jeg leste litt fort og syns det stod noe om at "vi drar frem de skitneste filmene vi har..." HAHAHAHA!!
    Jaja, tenkte jeg - koselig det, men kanskje litt rart og skrive på bloggen, hahahah!!

    Godt det var skitne filler og maling det var snakk om da, mye bedre bruk av alenetiden, hihi;)
    Og fargen var NYDELIG! Tipper det blir veldig bra!

    Godt med tips om ting som IKKE funker så bra og, så slipper vi og gå på samme bommerten, den malingen skal vi ikke kjøpe;)

    Ha en finfin fredag!

    Klem Line

    SvarSlett
  3. Jeg har lurt på hvor du har vært. Jeg hygger meg alltid med innleggene din og synes det var lenge siden sist.

    Jeg sverger til oljemaling på panel. Halvblank LADY. Og overser glatt all reklame om annet. Her er det fortsatt spisestue som gjelder. Med et uteprosjekt som avbrekk i formiddag.

    SvarSlett
  4. Gleder meg til å se resultatet jeg, tenker det blir fint:) Men utrolig kjedelig med rennende maling, det kan ikke jeg bruke for jeg har absolutt ikke tålmodighet til å stryke ut en hel kveld...
    Ha en flott kveld:)
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  5. tøv..
    maling av panel gjøres slik :
    vask
    1.strøk grunning (kvist og sperregrunn)
    evt. sparkling/fuging
    sliping (av fibersvelling og evt sparkling)
    2.strøk grunning (kvist og sperregrunn)
    mellomstrøk (penselkvalitet)
    toppstrøk (penselkvalitet)
    ferdig

    SvarSlett
  6. Hei anonym;)...og takk for slik artig forklaring;)
    Som jeg skrev i innlegget så bommet jeg litt på rekkefølgen. MEN, malingen er fortsatt veldig rennene og dekker dårligere og er dyrere...
    Natti:)

    SvarSlett
  7. Gleder meg til å se! :)
    Fargen høres nyyyyyyyyydelig ut! :)
    Jeg har et skap jeg vurderer å male i en blåfarge så kanskje jeg skal prøve denne da.

    Finfin torsdag ønskes!

    SvarSlett