Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

tirsdag 4. oktober 2011

Luftmuskler

I en søskenflokk på fire, hvor alle har "hank", blir det til tider en del lekeslossing og herjing.
Male bonding som mannfolkene kaller det på fint.
På norsk heter det bråk og styr.


Vi hadde en slik episode med "male bonding" i går før gutta skulle på skolen.
7-åringen pirket og plaget storebror på 11 mens de fjollet og lo.
Hegemor smurte skolemat mens hun hørte at advarslene fra 11-åringen ble mer og mer seriøse.
Han nærmet seg punktet hvor han ikke gadd mer lillebror-tøys.
(Han holdt tross alt på med pc'en..)

Bryr 7-åringer seg om slike advarsler?
Selvfølgelig ikke.
Han satte istedet inn et siste, store stikk - med det resultat at han i neste sekund fløy med frenetiske kvinnehyl og desperate latterbrøl inn mot rommet sitt - med 11-åringen trampende i hælene.

Inne på rommet høres et høyt stønn idet 11-åringen setter seg over ham i senga.
"Nå, der ser du hvordan det går" forteller han pedagogisk sitt lille, fysisk underlegne offer som puster og peser under ham.
"Nå sitter jeg her til du lover å slutte!"
"Lover du???"

Det blir stille i nærmere ti sekunder.
Den flatklemte 7-åringen stønner et laaaangt AAAAHHhhhh!
Etterfulgt av det fornøyde budskapet:
"Godt å fise!!!"

6 kommentarer:

  1. Hahahaha, FANTASTISK!!
    Kan tenke meg det er livat i Hegemorheimen tilo tider ja;)) Med så mange gutter, hehe;)
    Her i huset er det faktisk datteren som kunne funnet på og si slikt, hun er ei litta guttejente (utenom alt jentedillet seff...)

    Kos dere!

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Hahahaha!
    No lo eg godt! :D

    Ha ein super dag!
    Klem Helene

    SvarSlett
  3. Jeg koser meg med alle dine historier. Du skriver veldig bra og du har et godt øye for hva som egner seg på trykk.

    SvarSlett
  4. Haha, godt han vet å forsvare seg! ;) du er vel veldig harmonisk og behersket midt oppi det hele? ;-)

    SvarSlett
  5. Å jada, - har ALDRI mistet besinnelsen, jeg;) he he:)

    SvarSlett
  6. å ja, hahaha, jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg bor sammen med 4 gutter selv. Til og med katta er gutt... Mye promp og rap og lekeslossing her i huset også :)
    Nå er nr 2 og nr 3 bare et halvt og to år ennå, men kan allerede se de "plager" hverandre.

    Hilsen Desirée

    SvarSlett