Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

onsdag 11. januar 2012

Mannfolk!

I går, da 6-åringen lå i senga, ferdig besunget, kilt og knuseklemt, fant han ut at han var tørst og måtte ha litt vann. Hegemor så i nåde til sin lille tass, og innvilget et drikkebesøk på badet. Han klatret ned fra Borgen sin og jeg tok imot og bar ham likegodt ut til vasken.


I kveldskose-modusen sin la han armene rundt halsen min mens vi gikk, og klemte meg mens han nynnet fornøyd.

Idet jeg trør over dørterskelen, slipper han taket og ser seg rundt mens han sier: "Ser du alt jeg har gjort?" Han slo armene litt ut til siden, og jeg tok et raskt overblikk på det lille rommet:

Samtlige klær og filler han hadde hatt på kroppen i løpet av dagen (samt utkledningseffekter og et par leker) lå strødd over hele gulvet. Han hadde dusjet og to håndklær lå i tillegg krøllet sammen i hver sin haug ved siden av alt det andre. Inne i dusjen så det ut som det hadde gått av en bombe eller to - alt av såper og remedier lå spredt og veltet i alle hjørner, sammen med den obligatoriske vaskekluten til å tørke øynene med...

Hegemor skjønte ikke heeeelt hva han mente, - han virket for optimistisk til at det kunne være alt rotet han siktet til. Men før jeg rakk å spørre, kunne han henrykt fortelle:
"Jeg har lagt ned dosetet!!!"

PS! Nok en gang har den grønnfingrede Hegemor vært på planteshopping. Kan noen fortelle meg om det vesle juletreet på bildet kan plantes ut?
 

10 kommentarer:

  1. Hvis treet ditt står i jord og får passe med vann slik at det overlever - så kan det plantes ut. For å en fin fasong bør du klippe av/knipe av halvparten av lengden på alle skuddene hver år. Det virker brutalt nå når treet er så lite, men sånn er det.

    Nydelig historie, du må jo være glad for at noe har glidd inn.

    SvarSlett
  2. Hahaha, fantastisk!!
    Og ja, skikkelig mannfolk:)
    Her er det en veldig tendens til og se bombet ut både på badet og på rommene til ungdommene - og det er en gutt og en JENTE!! Hun er like rotete som sin bror og sin far:)

    Kos deg med rydding på badet:)

    SvarSlett
  3. Herlig. :) Nå fikk jeg meg en skikkelig latter. Det lille treet er kjempesøtt da, så du fikk gode råd over her.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  4. Takk Åshild:) Du er jo bare god:) Men tro om jeg kan plante det ut nå, eller må jeg vente til våren, kanskje?

    SvarSlett
  5. HAHAHA nå lo jeg godt, så herlig ;)
    typisk mannfolk :p

    SvarSlett
  6. Hi hi! Tenk om mine tre gutter her hjemme kunne kommet på den ideen! Men som eneste hokjønn i huset må jeg vel leve med å gjøre den jobben selv.

    SvarSlett
  7. Hahahahahahaha, fantastisk!

    Ha en fin Torsdag,
    Klem Jatte;)

    SvarSlett
  8. Så herlig han er da! :) hihihihi..
    De har lov å være stolte av seg selv de små.
    Er det ikke en lerk du har kjøpt deg tro? Mtp utplanting ville jeg personlig vent det til kulden. Om det er dyrket i veksthus vil det jo få kuldesjokk. Ellers kan det vel plantes ut så lenge du klarer å få gravd i bakken.. ;)
    Kos deg med rydding av bad! :P

    SvarSlett