Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

tirsdag 3. april 2012

God påske!

Da er påskeferien godt i gang for flere, og den skrekkelige gulfargen preger hus og hjem.
Hegemor er ikke fan av fargen gul, og påskepynt er en lidelse.


Men så lenge man ikke bor alene (og takk og lov for det:), så må man liksom ta del i disse pynte-tradisjonene. Og det er jo moro med disse rare, skjeve og søte påskekyllingene i forskjellige varianter som små guttehender har strevd å lage opp gjennom årene.
De får selvsagt stå framme:)

Ellers går jeg til innkjøp av tulipaner og krystantemum, - og så passer jeg på å gi dem litt lite vann slik at de ikke blir stående særlig lenge...
Det er faktisk så ille at jeg klipper ned påskeliljene når de har sprunget ut, og lar de grønne stilkene stå alene i igjen;)


Og som om ikke det var nok - i år har jeg malt de glorete og fæle påskeeggene til ungene også!
Nå tror vel flesteparten at det har rablet for meg, og at interiørinteressen går på bekostning av de stakkars avleggerne mine.
Kanskje det.
Men for å si det sånn, etter et strøk med heftgrunn og to strøk med Hvit Pepper, ble de mye mer "eggfarget" - og ungene kastet seg like lykkelige over innholdet i år også.
Utsiden ble ikke kommentert med et ord.
Tviler på at de la merke til forskjellen.
Men netthinna mi har hatt en mye mer behagelig påske så langt på grunn av den lille forandringen.


Håper dere alle får noen fine påskedager!
Jeg skal tilbringe en del vakter på legevakta.
Vi venter storinnrykk av hyttefolket fra Oslo og omegn, og av erfaring pleier det å bli ganske interessant... Ikke lett å være by'ass på tur i helsevesenet i distriktsnorge;)

Kos dere og spis masse godteri!
Og nyt den gule pynten;)



8 kommentarer:

  1. Så koselig med masser av påskeblomster :)
    GOD PÅSKE!

    SvarSlett
  2. Hehe, liker du ikke gult altså:)
    Det gjør jeg, og jeg elsker de gule blomstene ♥
    Her er det også herlige kyllinger som ungene har laget opp igjennom årene, sjarmerende saker, hihi:)

    HA en fin fin påske, hjemme og på "vakt" :)

    SvarSlett
  3. Hehe...så hjertens enig. Her er det også lidelse forbundet med gult, men vi har det da likevel, siden all...og da mener jeg ALL pynten de små håpefulle kommer hjem med er knallgul i alle mulige, tenkelige varianter... Men så er de jo veldig søte også da ( både de håpefulle og kyllingene, så det får stå fremme selv om det er aldri så gult). Men.....så fort påsken nærmer seg slutten er det ut med alt sammen. Jeg plukker til og med ut gule tulipaner fra karamellbukettene...så ille er det her i heimen. God idè å male eggene; det skal jeg også gjøre-til neste år. Ha det fint, god påske. Klem

    SvarSlett
  4. Herlig påskestemning-bilder.
    God påske :)

    SvarSlett
  5. Godt det er flere som ikke er så glad i gult!.. Vi får gjøre det beste ut av det;) Ønsker deg og familien en riktig God Påske!

    Og lykke til på legevakta! Hi-hi...

    Klem Nina

    SvarSlett
  6. Hei!!!

    Der er vi like gett - de gule blomstene har til nød fått lov til å komme opp på trappa - og "påske-header'n" blir nok ikke værende så veldig lenge over påske.

    Ønsker deg og dine en riktig fin påske!!!

    PS! Sprøytlakkerte påskeeggene til guttene mine for flere år siden. ;)

    Klem

    SvarSlett
  7. Hei Hegemor

    Er så moro å lese bloggene din for vi tenker så likt..
    Sitter å humrer litt for meg selv, over at det finnes flere enn meg som "gjør om" på påsketradisjoner på grunn av farge..
    Her hjemme får ikke barna påskeegg, men påskekurver. Gjør akkurat samme nytten.. Også går vi på kindereggjakt i tillegg.
    Flere som ser rart på oss når vi handler inn kinderegg til fem barn - må jo lete etter litt flere enn ett til hver:-)
    Fortsatt god påske!!

    SvarSlett
  8. Hi hi, jeg strever også litt med å like den gule påskepynten...
    Kjempefin blogg.

    SvarSlett