Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

søndag 22. april 2012

Hegemor gjør ting hun ikke kan..

Vi har hatt barnebursdag..
Den heller strabasiøse affæren gikk av stabelen på tirsdag, og jeg har brukt dagene til å få det hele såpass på avstand at jeg klarer å snakke om det;)

Jada, fjorten 6- og 7-åringer merkes..! Og nå skal ikke jeg påstå at folk ikke oppdrar ungene sine, men jeg kan vel forsiktig anta at ikke all oppdragelse når inn?!?? He he, neida, de er søte, men det var en del alternative lekemetoder som ble demonstrert.


Heldigvis var Brannmannen hjemme, det hjelper utrolig godt med en skallet mann med dra-til-tryne som roper kommandoer. De kortvokste har en helt annen respekt for de rungende beskjedene hans i motsetning til den myke, Siv Stubsveen-stemmen til Hegemor..;)

I anledning dagen skulle jeg bake sjørøverkake.
Svigerinna mi laget nemlig den perfekte og gode kaka i påsken.
Vi fulgte begge DENNE oppskriften (utrolig nok, med tanke på resultatet).

Har aldri prøvd slike kaker før da jeg har antatt at du bør ha fagbrev i konditori (eller hva det heter).
Jeg mener nok det enda sterkere nå. Det var ikke lett!


Startet med langpannekaka.
Så fulgte jeg oppskriften om hvordan du skulle dele opp kaken, og smurte krem mellom lagene.


La på del 2, - og der begikk jeg første feilen. Jeg leste nemlig ikke at jeg skulle "finskjære kanten", altså skrå sidene.


Jeg måtte dermed smøre på rikelig(!) med krem for å få sidene jevne.
Og kaka begynte liksom å "sprike" litt..


Ho ho, se på dette her, da!! Ser ut som den skal rakne på midten.
Men til slutt ble kremen fordelt.


Og nontop og annen pynt ble satt på plass.


Så kjørte jeg på med litt blåbærgele rundt. Til opplysning har blåbær tilsynelatende blitt lilla siden sist. Livsfarlige krokodiller i "sjøen" og gullpenger "over bord".


Konklusjon: Kaka ble ikke spesielt god, skulle heller brukt en annen grunnoppskrift.
Men populær blandt de ville, små - det ble den!

God, ny uke til deg!



4 kommentarer:

  1. Lekker! Lykke for de søte små, antar jeg :)

    SvarSlett
  2. Synd kaka ikke smakte som ønskelig da, men den ble iallefall kjempe fin. Flink du!
    Er ikke alltid barneoppdragelsen er på topp nei, men de fleste er nå bare helskjønne. Husker vi hadde besøk av ei her for ikke så lenge siden som plutselig sto å åpnet kjøkkenskap og kjøleskapet, for hun lurte bare på hva vi hadde i skapene. Ikke at hun sultet tror jeg, for bordet var dekt av pizza, muffins og gotteri. Jaja, håper mi frøken oppfører seg bra hos andre (hun gjør det hjemme iallefall).

    Forresten veldig søtt det stemplet fra søstrene grene på forrige innlegg. Kanskje de fremdeles har noen igjen?

    Ha en ny flott uke!
    Klem fra Tonje Merethe

    SvarSlett
  3. Så KUL den ble!!
    Og med all den godisen på og rundt, tipper jeg den gikk med jeg, hiihi:)

    Ha en fin fin dag Hegemor ♥

    SvarSlett