Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

onsdag 25. april 2012

Litt bilder fra hagen

Når vi endelig hadde blitt vant til det fantastiske været vi hadde i mars, med bare sol og varme langt over normalen, ble overgangen til kalde og våte april veeeeldig stor.


Værgudene har tydeligvis skjønt at vi prøver å bygge opp hagen og terrassen igjen etter å ha gravd opp hele tomta i fjor for å skifte dreneringen - og de koser seg sikkert stort over å gi oss regn og søle akkurat på de dagene vi har tenkt å jobbe ute.


Så da nytter vi de små oppholdene vi har hatt siste ukene - og ellers tørker vi vått arbeidstøy..


Hagen ser som sagt virkelig ikke bra ut. Hele tomta har vært formet av utallige jord- og steinhauger siste to årene. Nå har vi kommet til det stadiet at vi skal bygge alt opp igjen. Heldigvis!

Terrassen har begynt å ta form, og jeg har fått ordnet litt i steinbedet mitt midt i hagen.
Det vil si, det er egentlig en liten fjellknaus som stikker opp og oppi der har jeg hatt stauder et par år. Det er like stas hvert år når blomster og planter kommer tilbake.
Enda er det ganske stille oppe i fjellsprekkene, men det er mange som har begynt å spire nå:)


Legg merke til alt rotet - og plenen som ser ut som den lider av flekktyfus.
Men i løpet av sommeren håper vi å få lagt ny plen. Får se hvor langt vi kommer.


De fleste steinene i bedet har vi håndplukket sammen med barna fra elvestryket som går forbi pappe'n min sitt barndomshjem. Dermed har de litt affeksjonsverdi<3


Håper du har sol der du er:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar