Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

tirsdag 1. mai 2012

En liten terrasse-titt

Vi bygger terrasse!
Helt sjøl!!
Himmel for en jobb, men fy så gøy å se at det går og at det blir slik vi vil ha det!
Foreløpig har vi kommet et godt stykke på vei, men som vanlig kommer vi på mange, rare ting underveis, - så det blir ikke en vanlig, firkantet terrasse, nei;)


Inni hodet mitt svirrer tanker og ideer om dype trapper og ulike nivåer og kroker.
Og plante-bokser!
Ja, ikke vet jeg hva det heter når du feller ned planter i terrassen, men hos oss heter det altså plante-bokser.


Så langt har jeg fått innvilget to slike av "snekkeren".
I denne boksen har jeg plantet to søte, små bambusbusker.
(Å, var jeg en panda...)
De tåler mye sol, tørke og lite stelle - med andre ord glir de glatt inn her.

Bak den kommer det en trapp som strekker seg langs hele terrassen og dens ulike partier.
Bassenget vil bli felt ned og jeg har fått oppfylt min drøm med en pergola over sofaen vi skal bygge.
Når vi blir ferdige skal vi ALDRI dra på ferie mer:):):)
Da skal vi bare kose oss glugg ihjel hjemme:)

PS! Husk give-away'en! Trekning fredag:)
Trykk HER

13 kommentarer:

  1. Stilig, blir spennende å se når det blir ferdig. I tid for hjem laget de mange flotte uteplasser med flere nivåer, det ble skikkelig flott. Her i 8 etg må vi nok nøye oss med et nivå.

    Ha en fortsatt flott uke.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  2. Så fint det blir! Høres ut som "syden" i egen hage ;-))
    Bambus er jo genialt; skulle hatt! Hehe...

    :-)

    SvarSlett
  3. Helt genialt, skulle ønske der var mulig her og;))
    Blir mang en nydelig dag på terrassen fremover skjønner jeg.
    God kort uke til deg.
    Klem

    SvarSlett
  4. Ser lekkert ut! Blir gøy å se fortsettelsen:)

    SvarSlett
  5. So beautiful. Lovely idea. Kisses. Cathy from Brazil. My blog is babuchydecor.blogspot.com I'll be happy if I find you there. See you. By

    SvarSlett
  6. Så flinke dere er !
    Og det blir jo råfint :)
    Stilig med nedfelte planter :)

    Ha en strålende dag:)
    Hilsen Kine!

    SvarSlett
  7. Så gøy!!
    Og den boksen ble kjempefin:)
    Lekkert med hvit stein ♥
    Gleder meg til og se hele:)

    Ha en fin dag, nå er det jammen meg snart helg igjen:)

    SvarSlett
  8. Ser jo kjempe bra ut... Har også planer om å få en bambus eller to i hagen. Lekket... Gleder meg til å se hele terrassen din når alt er ferdig.
    Kan forstå at du ikke vil reise noe sted når dette er ferdig.
    Ha en fin onsdag
    klem

    SvarSlett
  9. Så stilig!! Jeg kunne egentlig tenkt meg å "avlyse" det meste av plenen og lage platting i forskjellige nivåer... MEEEEEEEEEN, jeg tror Hus-snekker'n steriker hvis jeg så mye som nevner det, høhøø;)

    Lenge siden jeg har vært på bloggrunde nå, så nå har jeg satt av hele kvelden til nettopp det;)
    Ha en fin lille-lørdag!
    KLEM

    SvarSlett
  10. Så flott det blir! Dere er flinke!
    Klem

    SvarSlett
  11. Fiiine plantebokser...! ;)
    Kult med de bambusgreiene - må undersøke nå om jeg kan ha de i mine plantekasser for der er det litt mye skygge og generelt lite stell å få... ;)
    Ha en super kveld!

    SvarSlett
  12. Hei Hegemor!
    Jeg ser på de fine plantekassene dine, og lurer veldig på hva du har nedi - altså har du satt en plastkasse som bunn her, eller har de snekret kassene og last plast inni? Vi skal igang med å utvide terrassen på hytta og jeg har planer om store blomsterkasser. Egentlig lurte jeg på å snekre kasser til å sette oppå, men egentlig er det greiere om de er nedfelt slik som her.
    Håper du kan gi meg en tilbakemelding, selv om jeg ser at dette innlegget er et par år gammelt nå :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mona:)
      De er bare kledt i kantene med vanlig duk, de går helt ned til bakken med jord slik at plantene alltid skal ha nok å gro på og ift vann osv:)

      Slett