Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

lørdag 22. september 2012

Jakke-jakt

Plutselig i går morges var sommeren over.
Is-skrapen ble gravd fram fra hanskerommet og det fasinerende bokollektivet av vognkort, kulepenner og annet snavs.
Klar for sesongens dyst.
Hegemor konstaterte, mens hun skrapte, at ungene ikke var like klare for denne temperaturforandringen.
Med skolesekkene på halvåtte, stod de småhutrende i småsko og hettejakker.
Hettejakker!
Barnevernet hadde elsket det.
Hegemor kjente visakort-bevegelser-i-håndleddet-abstinenser.
 
Gutter - vi må på shopping!
De stakkars små ble dratt med på handletur på kjøpesenter, på en lørdag, med heller dårlig vær - og dermed en million andre mennesker.
 
Hegemor visste hvilke jakker de skulle ha.
Har forelsket meg i disse fra H&M.
Men TROR du meg at de har klart å få dem inn i butikkene til nå? Niks.
 
Har ringt til 4 ulike H&M butikker.
Den ene av dem klarte på utrolig (kvinnelig) teknisk vis å koble meg videre til medisinsk nødtelefon!?
Den ene av butikkene hadde dem. Men bare i grønt.
Dermed kom bare to av fire jakker i boks i dag.
De to siste kommer vel i posten så snart som mulig.
Nå gidder jeg nemlig ikke mer jakt på landejorda.
Jakta ble avsluttet i cyberspace.
Der hadde de alle fargene.
 
God helg:)

1 kommentar: