Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

søndag 28. oktober 2012

DIY Minecraft Creeper


 
"Mor lager middag mens far leser avisen" har siste uka blitt byttet ut med "Barna spiller på iPad mens mor syr det barna spiller"....
 
Jada, ungene våre er også helt hekta på Minecraft.
For dem av dere som forstsatt er lykkelig uvitende om konseptet - det er et tredimensjonalt konstruksjonsspill med ulike kreaturer som svirrer rundt.
 
Den store helten er Creeper.

Etter at 7-åringen hadde mast i 3 uker i strekk om å kjøpe en slik, og Hegemor innså at nærmeste sted som solgte slike var i Hong Kong og omegn, fant jeg ut at det ikke kunne være så innmari vanskelig å produsere en selv.
 
 
Og som sagt så gjort.
Prøvde meg først med noe grønt restestoff jeg hadde liggende (for å se om det lot seg gjøre), og da den gikk gjennom sensuren kjøpte jeg fleecestoff og gjorde det "på ordentlig".
 
Stoffkutteren i bildet over er utrolig bra på slike klipp-deg-ihjæl-jobber!
 
 
Jeg tok utgangspunkt i et bilde jeg fant på nett av en Creeper og gjettet meg fram til sånn ca. størrelse og laget meg et mønster.
 
Hode: 10 x 10 cm (6 stk)
Kropp: 12 x 7 cm (4 stk)
Bunn til kropp: 7 x 7 cm (1 stk)
Fot: 6 x 4 cm (8 stk)
Utside føtter: 20 x 4 cm (4 stk)
Ansikt og føtter ble i svart stoff
 
 
Veldig greit å ha rullekritt til å tegne opp på farget stoff.
Fås både i hvitt og blått.
 
 
Det er sikkert mange ulike måter å gjøre dette på. Jeg gjorde det på min.
Dvs at føttene ble laget av et front og ett bakstykke som ble sydd sammen av en lang remse som utgjorde utsiden av foten.
 
 
Her er alle bitene klare for en siste montering.
 
 
Neste geniale tips når det gjelder slikt arbeid - kjøp deg en buet synål.
Letter monteringsarbeidet betraktelig:)
Blir så mye lettere å komme til på de vanskelige stedene.

 
 7-åringen selv tegnet mønsteret til ansiktet. Han hadde ikke helt tro på mammsen der.
De svarte bitene er sydd på med sikk-sakk-sting.
 
 
Og her er vesle Kåre-Creep ferdig.
7-åringe var i starten meget skeptisk til mitt noe optimistiske påfunn (ifølge ham selv). Han fulgte spent med på utviklingen underveis, og kom stadig med uttalelser som at jeg ikke måtte bli lei meg om det ikke gikk...
 
 
Men han ble veeeeldig fornøyd når hans nye, myke kosevenn var ferdig.
Så fornøyd var han at 8-åringen også måtte ha en.
Så nå har det blitt tre.
 
Nå ble den ikke fullt så firkantet som den opprinnelige skapningen.
Det skyldes nok at stoffet jeg brukte er såpass elastisk.
Til gjengjeld er den veldig god og myk;)
 
Et lite julegavetips hvis du har noen som spiller Minecraft?:)
 
Stoff og alle redskaper er kjøpt på www.stoffogstil.no
 

8 kommentarer:

  1. Jeg bøyer meg i støvet for deg, Hegemor! For et pågangsmot og humør du har! Elsker bloggen din. Kjempeflotte Creepers! Klem

    SvarSlett
  2. Hahah, genialt! Du er rå! :D Kanskje perfekt for gudsønnen min ;)

    SvarSlett
  3. Tusind tak for den fine tutorial. Jeg kender et par drenge og en lille pige, der vil blive glade for sådan nogle cool Creepers!!

    Kh
    Trine

    SvarSlett
  4. I pay a visit day-to-day some blogs and information sites to read content, however this weblog offers quality based articles.


    Here is my site: check over here

    SvarSlett
  5. Greetings from Colorado! I'm bored to tears at work so I decided to check out your website on my iphone during lunch break. I love the info you present here and can't wait to take a look when I get home.
    I'm shocked at how quick your blog loaded on my cell phone .. I'm not even using WIFI, just 3G .
    . Anyhow, superb blog!

    Also visit my web blog - http://really1estates4u.piczo.com/post/342165/Consider_These_Befor?cr=3

    SvarSlett
  6. Disse var kule :) Du lager ikke sånn tilfeldigvis på bestilling??:) MVH Linn Marie

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Linn Marie:)
      Det kan vel la seg gjøre - hvis det ikke har veldig hast...dagene flyr litt fort for tida;)
      Send meg en mail, du, så avtaler vi litt nærmere:)

      Slett
  7. Hei Hege :) utrolig fin blogg,med masse inspirasjon :) Har også en Minecraft gutt i huset,men mora er elendig på å sy..Og disse var bare råååkule!Kjøper å gjerne om du tar på bestilling,og ingen hast ;)

    SvarSlett