Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

fredag 12. oktober 2012

Terrassen før og nå

 
Har dere andre begynt på høsten, altså??
Joda, det har vi også, men noen siste terrassebilder for i år håper jeg dere tåler.
 
 
Det har seg faktisk slik at Byggmakker har kjøpt bruksretten på terrassebildene våre:):):)
Dermed måtte jeg ut med kameraet en siste gang i år for å få de "riktige" vinklene.
 
 
Samtidig tenkte jeg at det kunne være artig å slenge på noen før-bilder fra slik hus og hage så ut da vi kjøpte huset, - de kommer her:
 
 
 
Var det ikke flott?;)
 
Nå har vi imidlertid ryddet inn alle møbler og ute-ting, og hagen er klar for den hvite drakten om en måned eller to.
  
 
 

Og hva vil det si at de har "kjøpt bruksretten"?
Jo, foruten at de kan bruke bildene slik de vil og når de vil, har vi fått et tungt gavekort fra Byggmakker.
*ukontrollert gledeshyl*
 

Og hva gjør vi da?
Joda, vi river selvfølgelig ned soverommet vårt (som ikke har fått noe TLC siden vi flyttet inn - bare sett;) og starter neste oppussingsprosjekt.
Jiiiiha!!!:)

 
 


 


22 kommentarer:

  1. Er bare helt RÅ den terrassen, og den uteplassen!!
    Der har dere vært veldig flinke altså:))
    Og så kult og ha "blitt kjøpt", hehe:)
    Er aldri feil med tunge gavekort!

    Gleder meg til og se neste prosjekt ferdig, her er og nemlig veldig nødvendig med et soveromsprosjekt snart:)

    Ha en fin fredag ♥

    Og du, hvor er stickersen med Relax.... fra?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei snuppelupp:)
      Stickersen har jeg pinadø laget sjøl!!!;);) Printet ut på papir, fargela baksiden med blyant og skrev oppå bokstavene på framsiden, slik at jeg fikk trykk av omrisset. Deretter var det fram med tynn pensel;)
      God helg:):) klem

      Slett
  2. oioioi for en flott plass :)

    her kan eg tru dåke nyt fine dager :)

    henriette

    god helg !>

    SvarSlett
  3. Fantastisk!
    Kan nesten ikke vente med å se hvordan dere pusser opp hovedsoverommet ;)
    Gutterommene er jo bare så tøffe og flotte :)
    Ha en herlig helg Hege!
    Klem Anette

    SvarSlett
    Svar
    1. Goooood helg til deg også, Anette:)
      Må du ikke vente så veldig da...erfaringen tilsier at det tar litt tid;);) hi hi

      Slett
  4. Fantastisk terrasse dere har! Kjempeflinke!

    Hilsen Olaug Brit

    SvarSlett
  5. Man vet at man har bygget en bra terrasse når... Når Byggmakker kommer med tunge gavekort og ber om å få bruke bildene ;)
    Dere har virkelig fortjent dette. Denne uteplassen er bare så fantastisk stilig!!!
    Gleder meg til å se hva dere gjör med soverommet!

    SvarSlett
  6. Hei
    Det er en flott uteplass derehar fått. :)
    Hva heter materialet dere har brukt på tereassen? Er treet behandlet på noen måte? Fint at det er så lyst. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:) Det er vanlig furuplank beiset med Jotun Trebitt farge Strå:) Godt fornøyd;)

      Slett
  7. Hei!
    Gratulerer med flott terrasse og gavekort:) Lurer på hvor du har fått tak i lysslyngen som henger over sofagruppen? Den var knalltøff!

    Hilsen Astrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg VEEEET!!!:):) Den kjøpte jeg på nett hos Designbelysning:) Led lys gjør at den bruker "ingenting" strøm;)

      Slett
  8. Tusen takk! Mye fint der:)

    SvarSlett
  9. Å, guri !! Så vakker uteplass! :)

    SvarSlett
  10. Kjempefin uteplass! Men hvor brede er putene i sofaen?:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jeg litt usikker på, men det er Ikea sine puter beregnet på Ektorp:)

      Slett
    2. Så sitteputene dine er fra Ikea?:)

      Slett
    3. Nei, jeg trodde du mente ryggputene;)
      Sitteputene har jeg laget av skummadrasser som jeg har klippet til og trekt med møbelstoff. Aner ikke størrelsen, dessverre..:/

      Slett
  11. Dette er første gang jeg følger en blogg! Du er virkelig kreativ og til inspirasjon :D skulle gjerne lest mer om paviljongen. Ser dere har bygd et tak? Og litt om møblene, er bordet selvlaget ?

    Malin:D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Malin:) Så KOOOSELIG da:):)
      Det vil komme mange flere innlegg om terrasse og paviljongen når snøen forsvinner!! Det kan jeg love:) Vi ble ferdige så seint på sommeren i fjor at vi ikke rakk å "dokumentere" alt;)
      Bordet (og alle de andre møblene) er snekret av Brannmannen etter befaling fra meg;) Ville ha et stort bord som vi kunne spise på:)
      Håper du henger med utover våren:)
      Beste hilsen Hegemor

      Slett
  12. Så bra, det skal jeg selvfølgelig gjøre ;)
    Det fantastiske med bloggen din er at jeg og mannen min har planlagt en stund å bygge en sittegruppe lik din! Så når jeg så bilder av pavljongen din igår var det bare og vise mannen, og idag er sittegruppen snart ferdig! Det var enklere og komme igang med bilde av "resultatet", takk!

    SvarSlett
  13. Vanvittig inspirerende å se på altså! Kjenner plutselig at jeg får lyst til å gjøre noe utenfor her - noe vi absolutt burde gjøre pronto. Men det jeg lurer veldig på, er hvordan dere kom fram til denne løsningen? Helt på egenhånd? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy da:)
      Ja, det meste ble til etterhvert som vi bygde (les: mannen bygde;) Hadde en grunnide som vi utvikla videre litt sånn pø om pø. Kjekt, slitsomt og krevende - men fy som vi trives nå:):):)

      Slett