Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

tirsdag 27. november 2012

Julekalenderen er ferdig:)

Da kan desember bare komme. Vi er klar!
 
 
Ungene tripper som urolige gaseller rundt pakkekalenderen som kom på plass i går.
Den barnlige spenningen er priceless!
 
 
Laget likegodt en ny pakkekalender i år.
En veldig enkel en.
Selvfølgelig.
 
Skrudde fast 24 kroker i en list som jeg fant på boden.
Beiset den i Drivved (interiørbeis).
Og limte på noen trestjerner jeg fant på en butikk for en tid tilbake.


Heiv på ei lysslynge, og deretter var det bare å kleise på gavene.

 
Kalenderen henger under en bildelist som vi har i gangen utenfor soveromsfløyen i huset her.
Smågutta, som hadde lagt seg da jeg startet, holdt på å dø på seg i hver sin seng.
De var bare NØDT til å få lov å komme ut og ta herligheten i nærmere øyesyn.
 
Så stod de der da, i bare trusa, litt småkalde og frykelig spente og oppglødde.
Og mens de står der, oppdager de snøfillene som daler ned ute.
(Veldig slapsete riktignok, men det bryr ikke barn seg om)
 

DA kommer Hegemor i julestemning:)
Og den typen julestemning klarer selv ikke Disney å få til en gang!
 
Herlig liv:)
 


9 kommentarer:

  1. Kjente julestemningen helt hit jeg Hegemoren. Herlig!!!

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  2. Julestemning!!! Men du? Er du litt tidlig ute, eller er det bare meg? ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hallo!!!!! Det er liksom 1. des om 4 dager, da!!!;););) *fnis*

      Slett
  3. Åååh! Alt blir så fint hos deg! Tar du oppdrag som interiørarkitekt?? ;) Neida, men hadde jeg hatt halvparten av ditt blikk for interiør, og bare bittelitt av kreativiteten din, så hadde jeg blitt overlykkelig.

    Får alle pakke hver dag? Jeg er også ferdig med kalender til to små.. røde pakker, grønne pakker, gullpakker, nissepakker og noen andre røde pakker. :S Men sånn ble det i år. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Koselig sagt:) Takk! Skulle gjerne kunne jobbe som interiørkonselent - for en drøm!!;)

      Nei, alle får ikke pakke hver dag, her må de dele:) De to eldste er hos oss annenhver uke, og da rullerer de alle fire. De andre ukene rullerer de to minste på gavene. Sånn må det bli med slike familier som oss;)

      Slett
    2. Lur løsning. :) Jeg vurderte å ha annenhver dag til mine to, men den yngste hadde nok dessverre ikke forstått det enda (ser for meg raserianfall hver morgen), så da får de hver dag, men ikke så "store" ting. Spennende er det jo uansett, syns de. :)

      Kanskje du kan skrive ett innlegg om tips til hva man kan kjøpe i kalenderen?

      Slett
  4. Hvordan har du festa lista? Har "angst" for å skru i veggen nemlig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Da får du angst nå - den er nemlig SKRUDD i veggen med to skruer!!!!;)
      Liker heller ikke å skru, men unnskyldte det hele med at det tross alt var under en bildelist...;)
      Men du kan jo la den stå, oppreist inntil en vegg? Bare skru knaggene andre veien:)

      Slett
  5. Kjempefin julekalender..du får det til å se så enkelt ut å lage ting selv :) Gleder meg til jeg får egne barn som jeg kan lage julekalendre til, er noe magisk med barn i hus når det er jul :)

    SvarSlett