Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

tirsdag 11. desember 2012

Et lite tips til juleverkstedet?

 
Gått tom for ting å lage på juleverkstedet?
 
Har fått noen mail etter forrige innlegg der noen lurer på hvordan pynten på 7-åringens rom er laget.
Her kommer nærbildene - og forklaringen.
 
 
Grøtspisende nisser rundt et bord laget jeg på barneskolen.
Så denne pynten er ikke fra i år.
Men den er nok en av de mest populære blant husets små innbyggere.
 
 
Og skolene hadde ikke mer penger i den tiden enn de har i dag, så det var med enkle midler:
 
Et tomt eggebrett
Nøtter til hodene
Rødmaling
Rød filt til duk og skaut/luer
Ris
Skolelim
Fyrstikker

 
Koselig førjulstid til deg:)


5 kommentarer:

  1. Så artig, og jeg kan tenke at både små og store dro på smilebåndet når de laget denne her. Kjempegod idè, og så lurt å bruke nøtter! Kos deg i førjulstida, vi ses på jobb;)

    SvarSlett
  2. kjempe fin blogg:) Har du noe informasjon på hvordan du laget borgen på gutteromet:)??

    SvarSlett
    Svar
    1. Du, jeg har lenge hatt planer for å lage et innlegg om det, så nå må jeg få fingeren ut snart;)
      Det er sponplater som er skjært til og satt opp som lettvegger, og så er det sparkel om maling som har skapt "steinene";)

      Slett
  3. Så utrolig koselig den var:))
    Og sp herlig at du har tatt vare på den fra barneskolen ♥
    Det er den fiiineste pynten det!!

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  4. hei! så fin blogg du har, koselige både bilder og tekstar! legger meg til som følgar eg:)

    SvarSlett