Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

onsdag 12. desember 2012

Kritt-tusj på glass

 
Ja, det går an - å skrive med kritt-tusj på glass.

 
Nå har nok det sin temmelig naturlige forklaring i at vi bloggere omtaler dette som kritt-tusj, men hvis du leser på tusjen så heter den faktisk WINDOW MARKER.
Ahaaa!
 
Jeg fant min på Staples.
Jeg bruker den vanligvis på tavlene mine, - men nå også på glass og vinduer.

 
Ideen så jeg hos en venninne/kollega som bor i DET herlige, gamle huset med rutete vinduer.
Nå har ikke husbankhuset vårt fra 1980 slike søte vindu, men vitrineskapene på kjøkkenet fra Ikea har heldigvis.
Pjew!

 
Så nå går det i julesanger og små hilsner i alle varianter.

 
Det beste er at det er MYE lettere å vaske bort enn spraysnø.
En våt klut og en tørr så blir det blankt og fint igjen.

 
Svibelen har funnet tonen sammen med tallerkener og glass.
 
Det samme har nissejenta under.

 
Fyrer i peisen i dag sammen med to syke menn: Brannmannen og lillegutt på 7 år.
Brannmannen var så syk i går at han ikke engang stod opp da Hegemor bestemte seg for å teste ut røykvarsleren under middagslagingen.
DA er han syk, da.
 
Men bedre i dag:)
 


7 kommentarer:

  1. Så lurt:)
    Og så koselig som det ble!!
    Smarting du ♥

    Og der fant jeg en måte og ha svibler i hus og!!
    INNI skapet - jeg kan nemlig ikke holde ut lukten av disse, men syns de er fine og se på, hehe:))

    Ha en fin fin dag, og ggod bedring til brannmannen og guttungen:)

    SvarSlett
  2. Du har veldig ofte treffende formuleringer, men beskrivelsen av en syk brannmann var veldig god.

    SvarSlett
  3. Så god idè! Eg har ein liknande penn som heiter Chalk ink, skal jammen prøve dette tipset! Har lest bloggen di lenge og koser meg med innlegga dine som er både fine og undreholdende ☺ Ønsker deg ein flott førjulstid, klem Kjersti

    SvarSlett
  4. Hei! Så fint og finne deg! Leste om deg i Kragerø bladet! Så nydelig hjem og flott blogg du har! Gleder meg til og følge deg videre!!

    Ha en fin fredagskveld.

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  5. Hilde Bakka Lobekk14. desember 2012 kl. 21:07

    Hei Hege! Så flinke du e; både t å pynta å t å skriva!! Du, lurte på ein ting... Ka hete fargen du har på veggene i ståvå..? Me ska inn i nytt hus på Sandnes øve nyttår, å trenge ein lyse farge så ikkje e kvite... Ellers snør me inne her, å kose oss skvett i hel me d:0) ha ei super jul, håpe me snakkes snart! Klem frå Hilde

    SvarSlett
    Svar
    1. Heeeey Hilde:))
      Grattis med hus:):) Så tjekt, som du seie;)
      Fargen i stuå hette Hvit Pepper og e Jotun sin. Hvis du heller vil ha någe som går mer i lyst grått, ville eg tatt Refleksjon:) Kanonfin og lys:)
      Uansitt, lykke te:) klem

      Slett
  6. Så koselig! Takk for kjempegod idé! Kos deg videre; ) klem

    SvarSlett