Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

tirsdag 26. februar 2013

Byggmakker-bladet : Forandring

 
Hegemor sitter og leser om alle rosabloggerne som har gått på økonomiske smeller pga manglende innrapporterting av moms og inntekter til skattevesenet.
Jeg er ikke i faregruppen der, men vår lokale Byggmakker bør ha papirene i orden - etter all oppussingen vi har bedrevet de siste årene.
 

Nå har imidlertid Byggmakker sitt gratis-magasin FORANDRING tatt kontakt for å skrive om et par av barnerommene. Og jeg tenkte at de bør nesten få lov å ta bilder av sine "gamle ting" - sikkert moro for dem å se planker og maling igjen.
 

 
Prata med ei kooooselig dame på telefonen. Det vil si jeg skravlet, hun lyttet. Og noterte.


 
Resultatet ble en artikkel som ble sendt til gjennomlesning for et par uker siden.
Førsteutkastet framstilte prosjektene som "Hege har designet, bygget og snekret barnerom med en mann og 4 barn på slep".
En LITEN korrektur måtte til, og dermed fikk Brannmannen litt av den store æren han også skal ha for barnerommene.
 

Ellers er våren i anmarsj her.
Vi er hvertfall veldig i modus for at den skal være det.
Første vårtegnene her i huset er som regel at gutta kommer hjem fra skolen med skibuksa og jakka i hånda, kun iført t-skjorter i 1-2 grader. 
Hegemor sukker, og gutta sukker tilbake - det er jo såååå varmt i sola.
 
Antallet nesesprayer og hostesafter i kjøleskapet viser hvem som vet best.
 
 

 
Nå skal det være sagt at jeg er veldig klar for våren selv.
Snøen i hagen ligger der som en irriterende lillebror.
Hegemor vurderer å iverksette strakstiltak som innebærer hårføner eller glattetang for å få fart på smeltingen.
 
 
Trøsten er at plutselig er bakken oppe av dvalen og jeg kan løpe ut i hagen sammen med drømmen om grønne fingre.
Den drømmen våkner til live hver eneste vår, og hver høst viser det seg at drømmen nok var relativt uoppnåelig likevel: noe får for lite vann, noe for mye, det meste får lus og noe vokser ikke i det hele tatt (eller krymper og dør).
Men vi går på med krum rygg.
 
 
I mellomtiden skal jeg ut i sola og trø:)
Nyyt dagen:)
 



2 kommentarer:

  1. Du er altså så knallende flink.... herregud, bøyer meg i støvet.... du er virkelig flink asså.... imponert, og vet ikke helt hvilke ord jeg skal bruke... hahhaaa....

    Klems Diana... som ikke har eit problem med moms og skatt... ler.... ikke tjent ei krone på bloggen.

    SvarSlett
  2. Hola tienes una casa realmente preciosa

    SvarSlett