Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

onsdag 22. mai 2013

En helt vanlig hverdag...

Onsdagen er den dagen i uka jeg får gjort minst.
Hvorfor?
Ungene har halv dag på skolen.
 
 
Like etter 12 ramler de inn dørene med våte sekker og sko, vrenger av seg våte bukser på de underligste steder og blir like overrasket hver eneste gang jeg sier at de skal legge klærne på badet og ikke overalt.
 
Husmorhverdagen får en brå overgang fra God Morgen Norge, klesvask til toner fra radioen og smårydding med tilhørende nynning.
 
 
Men så er de litt søte også, da.
Der de plumper ugrasiøst ned i hver sin ende av sofaen, daler inn i sin lille iPad-verden og glemmer alt som har med skole, lekser og strev for et lite øyeblikk.
 
Jeg kan som regel telle baklengs fra 20, så kikker det ene hodet opp og blikket flakker fra meg og til kjøkkenet og tilbake:
Hva skal vi ha til middag?
 
Hallo! Klokka er litt over 12!!!


1 kommentar:

  1. Å, jeg husker det var sånn her også... Jeg var hjemme med ungene i 6 år. Tida flyr, og nå har jeg vært i jobb i 4 år! Jeg jobbet mye når ungene var små, dreiv egen butikk da også, derfor var det veldig godt og ta igjen litt tid både med de, og med å kose meg hjemme! Og det gjorde jeg virkelig! Men alt har sin tid, og jeg kunne ikke tenkt meg og blitt hjemmeværende igjen. Men jeg savner litt formiddagene alene hjemme, før ungene kom hjem.( Jobber alltid formiddager) Da puslet jeg rundt, fikk gjort masse og kosa meg!Får litt tid til det nå også da. For ungene drar til skolen kl. 07.30. og jeg begynner ikke før 10.! Nyt friformiddagene dine og kos deg med hus og hjem, - og med ungene når de kommer hjem :) Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett