Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

fredag 10. mai 2013

Strikkepinnene har kommet fram!

 
Ja, da var det jammen på tide at strikkepinnene fikk komme fram fra dvalen.
En dvale som har vart i tre år.
Jeg er altså ikke av dem som har strikket fireogsøtti Skappel-gensere den siste tiden, men nå har jeg funnet ut at jeg heller skal strikke Skappel-genser til gutt.
Det vil si, denne må vi vel heller kalle Hegemor-genser.
Det ville sikkert slått bra an hos gutta...
 
 
Jeg har tatt utgangspunkt i et mønster og gjort litt om på det.
Dette blir en ordentlig kosegenser i supermykt Alpakkagarn.
 
Og - jeg er så trendy at jeg har fått meg firkantede strikkepinner.
Nå står hverken verden eller noe annet til påske.
Brukte litt tid på å venne meg til dem, men syns de er veldig gode nå.
Får godt tak med dem, liksom.
 
Og det går unna med pinne nr 7.
 
 
Jeg har etter planen ikke så veldig mye igjen (hvis jeg ikke må rekke opp så grusomt mange ganger til), så følg med - ferdigbilder, på modell (forhåpentligvis) og oppskrift kommer!
 
Godt strikkevær:)

5 kommentarer:

  1. Åh, väntar med spänning på resultatet- Älskar din blogg, är trogen följare av dig, både här och på IG. Det jag saknar är tips på bloggar som du själv läser och får inspiration av?
    Ha en riktigt skön helg!

    Kramar från Finland//
    Heidi

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Heidi:)
      Tusen takk for fine ord:) Bloggrollen min falt ut for en tid tilbake, og jeg har bare vært treig til å få den opp igjen. Hovedgrunnen er vel egentlig at jeg er forferdelig dårlig til å lese andre blogger...jeg finner ofte ikke tid. Så der har jeg et forbedringspotensiale;)
      Men har absolutt planer om å få den opp å gå igjen:)
      Beste hilsen Hegemor:)

      Slett
  2. Oj, så spennende. Det blir nok en superdeilig genser. Hexa-garnet er blitt en superfavoritt her i gården. Hælig, mykt og utrolig deilig.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  3. Så spennende!! Ville satt stooor pris på om du delte denne oppskriften med oss. Er guttemamma selv, som er i nybegynnerfasen på strikking. Har tenkt flere ganger å strikke Skappel til gutt, men syns den har vært litt for jentete. Gleder meg til å se resultatet:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skal slenge den ut så snart den er ferdig, Nina:):)

      Slett