Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

onsdag 8. mai 2013

Sy lampeskjerm

Da har vi kommet oss ned på jorda igjen etter de 20 varmegradene som svippet innom oss i går.
Nå bøtter det ned igjen her i sørøst og stearinlysene er tent.
Kakao til kvelds og kanskje litt annet digg. Nå er det nemlig langhelg!
 
 
Har fått noen spørsmål om vegglampene vi har på soverommet.
De er kjøpt på Ikea for deretter å bli omkledt da de kom i hus.
Lampene heter Årstid og koster litt under en lyseblå lapp.
 
Jeg hadde noe linstoff liggende som funket fargemessig.
Jeg klippet til et firkantet stykke og la opp kanten i bunn.
 
 
Øverste delen brettet jeg litt ned på innsiden slik at jeg fikk sydd en kanal som jeg kunne tre en strikk gjennom. Snurpet den "passe" sammen og sydde igjen åpningen.
Deretter ble firkanten sydd sammen i siden, som en tube.
For å få litt "pynt" reiv jeg av en remse av stoffet som jeg knyttet som en sløyfe.
Den festet jeg med et par sting.
 
Så var det bare å få på lampene den nye bekledningen.
 
 
Målet ble nådd: lyset ble dempet utover i rommet, mens leselyset fortsatt er optimalt.
 
Mer bilder fra soverommet finner du HER
 
Kos deg i regnet:)

1 kommentar:

  1. Kjempelurt og kjempetøft!!!!!!
    Liker stilen din,puter og seng er også kjempetøft :)
    Tove :)

    SvarSlett