Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

fredag 21. juni 2013

Kjøkkenet vårt


Når jeg tenker meg om, så er vel kjøkkenet ett av de rommene jeg har tatt minst bilder av på bloggen.
Tenker å følge opp innlegget fra i går og gjøre noe med det i dag.


Kjøkkenet vårt ble pusset opp i 2009, men det holder foreløpig stand.
Med det mener jeg at undertegnede ikke har angret altfor mye over de valgene vi tok for 4 år siden.
Det vil si, det er en ting, og den er ganske stor:
BENKEPLATEN.


Da vi kjøpte kjøkkenet hadde ikke Ikea fine benkplater i eik (da mener jeg folierte og ikke heltre).
Heltre antok jeg at jeg aldri i evighet ville klare og holde fint, så det ble utelukket.


Nå har de imidlertid fikset DEN fine benkeplata som heter Söderfors.
Sukk. Ikea, da... Altfor seint.
Brannmannen får hetta med tanke på å skulle skifte benken, så det får nok vente.


Men kanskje en dag...?
Ellers fungerer kjøkkenet veldig fint, for både store og små:


8-åringen er en ivirg hjelper - hvertfall når det er taco på menyen.
(Fint at mor husket å fjerne tomflaskene før jeg tok bildet...)


I dag er det en fin dag her ute i Nordsjøen.
Vi ligger her og dupper rolig i lett overskyet vær.


Håper du har en artig dag der du er også:)
God helg!
(og kanskje ferie for noen også?!)

18 kommentarer:

  1. Så koslig kjøkken,skjønner at du er fornøyd:)
    God arbeidshelg:)
    Klemz...

    SvarSlett
  2. veldig lekkert kjøkken, ser ut som bilder fra et interiørblad :D
    Misunnelig nå merker jeg.. Hehe
    Ønsker deg en fin helg

    SvarSlett
  3. Hei på deg der ute i sjøen!!
    Så flott kjøkken!
    Vi har også Ikea kjøkken, og det er jeg veldig fornøyd med,
    men jeg angrer også på benkplaten, som er mørke brun....

    Ha en fin St. Hans helg!

    Om en uke er det ferie, og vi drar en uke til Danmark!!!
    Gleder meg VELDIG!!!

    Stor klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  4. Fantastisk fint kjøkken. Kos deg med jobbe helg.
    Ingvild

    SvarSlett
  5. Åh, gurimalla for et lekkert kjøkken dere har! Vår stakkars lille kjøkkenkrok er dessverre ikke noe å skryte av, men én dag - en riktig så vakker en - da håper jeg at vi også har et lekkert kjøkken av en viss størrelse!! :)

    SvarSlett
  6. Hei, kan du dele fargekodene på veggene? Det ser ut som om du har forskjellig farge på panelet bak komfyren og de glatte veggene. Det var fint å se mer av kjøkkenet. Du har en fin, åpen løsning. Jeg lurer på om kjøkkenet var et lite, lukket rom før? Jeg har det slik, og usj. Hverken benkeplass eller plass til et stort bord.

    Margit

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Margit:) Fargen ved komfyren og vasken er Jotuns Hvit Lin. På andre siden har jeg malt med fargen Sky 2703 - y18r 1350:)
      Kjøkkenet hadde åpen løsning da vi kjøpte det, men skulle visst vært bygget som et eget rom ifølge hustegningene. Veldig fornøyd med åpen løsning:)

      Slett
  7. Hei. Tenkte bare å si at jeg blir veldig inspirert av bloggen din. Så nå er malings-handlelisten sendt til mannen som må handle. Og jeg skal pusse opp noen møbler. Gøy å skape noe "nytt" av gammelt synes jeg. Ble helt målløs av å se på det kjøkkenet. Fantastisk fint etter min smak ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Anne:):):) Du får hilse mannen, he he;):)

      Slett
  8. Så fint kjøkkenet deres er. Husker du hva typen heter? Er glasskapene en annen type?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marianne:) Skapene er Adel hvit, og glasskapene mener jeg er Ståt:)

      Slett
  9. Okei, - nå har den nydelige grå muggen på hyllen ved ventilatoren fanget oppmerksomheten min hver gang jeg har sett kjøkkenbildene dine. Hvor har du fått tak i den, får jeg spørre da? Den var så fin! Og hvor har du kjøpt menytavlen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er superfin og er fra Home&Cottage, alternativt Living:) Menytavla er fra Nille;)

      Slett
  10. Hej - your kitchen is so beautiful. Is this an Ikea kitchen, which kind and the black counter top is it in stone? Would be so happy, if you could inform me. Thank you so much in advance and hug, Barbara

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, it's IKEA:) And the counter top is the cheapest one, it's called laminat in norwegian;) All plastic and some woodmaterial innside;) But it works:):)

      Slett
  11. Hei, den lille hylla m skuffer i som du har på kjøkkenbenken - kan du fortelle meg hvor den er kjøpt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Du, det vet jeg faktisk ikke - har fått den i gave;):)

      Slett