Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

mandag 3. juni 2013

Vet du hvordan du skal brette strekklaken?



Har du også irritert deg i hjel over strekklaknene?
Jeg har i alle år brettet dem som en ball som ligger som en uformelig klump i skapet.
Samtidig er de jo altfor praktiske til ikke å bruke, så jeg ble varm om hjertet da jeg kom over denne skjønne, søte damen her:


Hvis du ikke får opp videoen, trykk på denne linken:

Første jeg tenkte etter videoen var: Hun har kniplinger oppå peishylla!
Brannmannen hadde DØDD!

Så prøvde jeg, og det var en smule stress.
Til slutt tok jeg ut alle strekklaknene jeg har, og brettet dem alle sammen på denne måten.
Brannmannen kikket rart på meg, men hadde styrke til å tie.
Etter en del frustrerte forsøk "satt det". Og for en drøm det ble i skapet!
Kunne nesten høre sengetøyet nynne der inne etterpå.



Så nå brettes alle strekklaken slik, det er ikke noe problem lenger å få det til.
Brannmannen er meget fornøyd - nå er det enda en grunn til at han ikke får lov til å røre klesvasken.

Prøv da vel:)


11 kommentarer:

  1. Høres genialt ut!!! Men får ikke opp noe video....

    SvarSlett
  2. Haha,trur fortsatt mine lakner bli som ein ball;)
    Så flink du er som har den tålmodigheten:)

    Nyt kvelden:)
    Klem Siv Mette

    SvarSlett
  3. Oj,dette må jeg prøve.
    Har lenge irritert meg over strekklaken-ballen.
    Ha en fin kveld
    Klem Christina

    SvarSlett
  4. Stilig,dette må jeg også prøve,savner mer plass og at det ser ryddig ut i skapet med stretchlaken:)Takk for tipset:)

    Ha en flott kveld.

    SvarSlett
  5. Oj!Nesten for godt til å være sant!!!!Dette må jeg sjekke ut,ler litt når jeg tenker på hvor irritert jeg blir hver gang jeg "bretter" dem ;)
    Skal jammen si tellekamtene kom på plass hos deg :)
    Toveklem :)

    SvarSlett

  6. Tusen takk for denne! Hvor mange baller har ikke jeg i sengetøy-skapet mitt!! :-D
    Denne skal æ prøve på! :-D

    Cec

    SvarSlett
  7. Rett og slett genialt! :) dette skal jeg også prøve! det er utrolig irriterende med de store ballene av noen laken som opptar hele skapet :D

    Ønsker deg en fin Tirsdag,
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  8. Takk for tipset! Øvelse gjør nok mester her!!!
    Ha en fin dag!
    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  9. Haha en fabelaktig video, damen så ut som om hun levde i et annet århundre da, sånn ca 1980 eller noe. Jeg holdt på å flire meg ihjel av blondene på peisen, men tenker brannmannen tenkte mest på brannsikkerheten. Må nok legge meg i hardtrening for å få til dette, men øvelse gjør kanskje mester. Når jeg var inne på Youtube fant jeg mange lure videoer bl.a en om håndklebretting og en annen lakenbretting som så nesten så enkel ut at jeg kanskje kan få det til. Nå skal jeg ut å finne lakener og håndklær for dette må jo prøves.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
  10. Hei!
    Har vist dette til mannen, og han har blitt en racer!
    Takk for ideen!
    Klem

    SvarSlett