Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

mandag 22. juli 2013

Flytende, varm "sjokoladekake-krem"


Ok, er dere klar for en ny, fantastisk kaloribombe?
Det vil si, skit i kaloriene - her får du så mye mer: åndelig harmoni, hormonell balanse (for når det trengs), topp humør - og antakelig en venninne eller to på besøk!

Jeg har nemlig fått en ny oppskrift fra radarparet av en svoger og svigerinne.
Det er de samme som kom med oppskriften på Livsfarlig sjokoladekake.
Det er ett av de innleggene på bloggen som har definitivt flest antall besøk til nå.
Den oppskriften finner du HER.


Denne kaka er akkurat like enkel og kjapp (og like vanedannende).


OPPSKRIFTEN ER SOM FØLGER:

4 egg og 2 dl sukker vispes til eggedosis
200 g kokesjokolade (2 plater, jeg bruker Dronningens) og 200 g smør smeltes sammen i gryte
200 g hvetemel og 1 ts bakepulver tilsettes eggedosisen, og den smelta sjokoladen og smøret til slutt.

Bland alt grundig og sleng det i en ildfast skål som du liker godt.


Stekes på 200 grader midt i ovnen.

Oppskriften sier i 10-15 min, men her er ovnene veldig ulike.
I min ovn er det nok med 8 min!
Hele "cluet" her er at den såvidt skal stivne litt i kantene, men være flytende oppi.


Et absolutt nødvendig tilbehør er vaniljeis.
Her er det ikke rom for diskusjon.


Med en gang kaka er ute av ovnen, tar du noen kuler is i skåla di og dekker den ukritisk med varm sjokoladekake-krem.
Dette er farlig himmelsk!

ALLE som noesinne har slikket kakedeig fra en slikkepott vil ELSKE dette!


Så, til slutt gjenstår bare den obligatoriske rekkefølgen:
Spis - nyt - og ikke gi deg før du blir kvalm!
 

6 kommentarer:

  1. Denne skal jeg absolutt prøve!
    Den andre sjokoladekaka er hvertfall helt himmelsk :)

    Ha en fin kveld!
    - Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Da bør du glede deg, Ingrid:):):) Klem

      Slett
  2. Denne kaller vi for mislykket sjokoladekake,og er blitt fast innslag på kakebordet i selskaper her i huset :) skikkelig yummi!!!

    SvarSlett
  3. Kjære snille Hegemor.. Led meg ikke inn i fristelse, jeg finner veien helt selv :):) fytti, denne så god ut!!

    SvarSlett
  4. Denne så god ut. Hva mener du med sjokoladekrem?

    SvarSlett
    Svar
    1. At kaka er flytende som krem, at den ikke stekes til den blir kake, liksom. Varm kakedeig, hvis du skjønner :) Nydelig!!

      Slett