Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

søndag 28. juli 2013

Oppbevaring på barnerom

Får med jevne mellomrom spørsmål om lure tips for oppbevaring av leker og diverse på barnerom.
Vil de si at dere ikke til en hver tid har ryddige rom til småtrolla, folkens?
Jeg er rystet.



Hos meg skinner alltid alle gulv og jeg vet knapt hva rot og støv er.
Men har skjønt (på andre) at det kan være irriterende, så jeg har prøvd å svare etter beste evne.

Mitt beste råd er: IKKE SORTER DEG IHJEL!
Hører du?

Selv om du gir ungene 10 fine kasser hvor den ene skal inneholde duplo, neste brio tog, en for dukkeklær og en for småbiler, så har jeg en nyhet til deg: 
Dersom du ikke eeeelsker å rydde (og gjør det til en hver tid) VIL DET IKKE FUNKE!
Sorry.



Ungene vil være ganske voksne før de vil se nytten av systemet ditt.
Brannmannen har ikke kommet dit helt enda en gang.

Ja, jeg har bommet på dette greiene selv, og prøvd meg på ulike bokser til ulike leker.
Men kommer aldri til å innrømme det om noen spør.


Boksene på hemsen er merket Lego kun fordi det kun er Lego som er der oppe;)

Eneste systemet som fungerer på mine "fulltids-sabotører av systemer og ryddighet", er å ha mange, store kasser hvor de kan lempe alt de har oppi den kassen som er nærmest.

Rommet blir ryddig i en fei, - og det er bare å innse at det blir like rotete igjen (like fort) om lekene ligger sortert eller ikke sortert.



Vi har barnerommene fylt opp av Expedit-møbler fra Ikea.
Store kasser, lett tilgjengelig, og du kan veksle mellom skap, skuff eller kurv.

Bildene i dag er fra 9-åringens rom.
Du kan lese mer om rommet hans og løsningene HER.

Nyt sumarnatta;)
 

4 kommentarer:

  1. Alltid like herlig å lese innleggene dine!!!

    Her har vi hatt en skikkelig rydde og vaske dag i dag! Ikke så spennende å se hvor lenge det varer, men godt når det er gjort, og som ei venninne sa, : Gammel skitt kommer ikke tilbake!!!
    Sove godt, så blogges vi snart igjen!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  2. Hej.

    Undrar på vart du köpt lapptäcket i blått?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lena:) Kjøpte det på Sparkjøp for 2-3 år siden:)

      Slett
  3. nå har ikke jeg barn, men store kasser må nok være det som fungerer best når man skal rydde :D Synes rommet ser aldeles praktisk ut og forstår godt at dine barn aldri roter.. hehe...
    Ønsker deg en fin og ryddig dag :)

    SvarSlett