Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

onsdag 7. august 2013

NIB-utfordring: Stua

NIB (Norske InteriørBlogger) kjører sin månedlige konkurranse, og denne måneden er det stua som er tema.

"Finn frem stuepiken i deg, og vis oss rommet hvor vi skal tulle oss inn i tepper og tenne hauger av stearinlys i årstiden som ligger foran oss."


Så jeg tenkte jeg likegreit kunne bruke et bilde fra senhøsten i fjor. Her snakker vi nok november, tenker jeg.

Er dere klar for litt stue-inspirasjon, er det bare å klikke seg inn på konkurransen og se alle de knæsje bidragene HER

Ha en nydelig dag <3
 

15 kommentarer:

  1. Så fint du har det!! :)
    Ønsker deg masse lykke til i konkurransen!
    Nyt onsdagen videre.
    Klem Camilla

    SvarSlett
  2. For en utrolig nydelig stue!
    HERLIG! :-)

    Et flott bidrag i utfordringen!
    Klem Hilde

    SvarSlett
  3. Nydelig stue, likte spesielt godt fargen på spisestuen

    SvarSlett
  4. LEKKERT! :)

    Ha en herlig Torsdag,
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  5. Nydelig stue du har!! Lyst og deilig:)
    Lykke til med utfordringen!!
    Klem fra Reidunn

    SvarSlett
  6. Er så utrolig koselig i stuen deres:))
    Blir koooos i tiden som venter det, gleder meg til høst og stuekos jeg ♥

    SvarSlett
  7. Lekker stue!
    Si meg, -du nevnte en gang tidligere at du har malt med fargen Hvit lin i stue og kjøkken, er det den du har på alle vegger her på bildet? Er det bare lys og skygge som gjør at det ser ut som en lys og en mørk farge i rommet? Hva har du brukt på veggen ved spisebord, og hva har du brukt over sofa?

    Lykke til med stueutfordringen! Du stiller sterkt!

    Tone

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tone:) Det er bare et par av veggene på kjøkkenet som er Hvit Lin. I stua har vi Hvit Pepper ved sofaen og en farge som heter Sky ved spisebordet:)

      Slett
    2. Sky har fargekoden 2703-Y18R 1350

      Slett
    3. Takk for kjapt svar! Er midt i en fargevalgsprosess til samtlige rom i nytt hus. Veldig gøy, men tar tid å bli enig med seg selv... ;) Er så mye fint! Hvit lin, Kalkgrå, Gråtrut, Refleksjon, ... Sky var et spennende nytt alternativ... Takk for fargekode!

      Slett
  8. Hei Hege!
    Først og fremst: Jeg DIGGER bloggen din! Har aldri lest en blogg omtrent tidligere, men på din er det jammen meg ikke mange innlegg jeg ikke har lest lengre (legge seg klokka 2 er vært det - må jo bare lese ett innlegg til, og ett til og ett til....;-))
    Takk for det lure du har skrevet om flosstepper forresten - brukte det som perfekte argumenter til å få mannen til å bli enig om å kjøpe det og - voila! I dag har jeg nytt flossteppe i stua :D :D :D
    Men når det kommer til denne spisestua di...:) Jeg har helt lik. Nesten da. Bjursta Eikebord og Henriksdal stoler i eik. Når jeg ser fargen du har pusset den opp i, kjenner jeg malehendene kommer frem! Det ser helt perfekt ut på stua mi! Minner fargen litt om Hemnes sitt gråbrune bord? Har nemlig det selv, derfor jeg ser for meg at dette er perfekt!:) Men nå har du jo hatt det sånn en stund - sitter fargen like godt? Og pusset du noe ned i det hele tatt, eller bare grunnet du, og kjørte på med gulvmaling?:) Håper på svar fra deg og er klar for nesten blogginnlegg!:) :)

    Hilsen Therese - ny og trofast leser;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Therese, min trofaste nye leser❤❤❤ Du er SÅÅÅÅ velkommen:):):):)
      Håper ikke du bruker altfor mange netter på det viset;);)
      Grattis med nytt teppe:) Når det gjelder bordet, så prøvde jeg å treffe med fargen i forhold til Hemnes salongbord, som vi har:) Malingen holder seg supergodt, selv om bordet brukes til altmulig hele dagen lang. Har kommet noen få hakk pga hard bruk, og tenker jo at jeg kan ta et kjapt strøk over bordplata igjen, men ingen krise. Jeg bare vasket med Kraftvask. Grunnet kun bordplaten med heftgrunning, men det trengs visstnok ikke det heller. Malingen er supergod:)
      Ha en herlig natt!! Beste hilsen Hegemor

      Slett
  9. Herlig! Nå gleder jeg meg til spisestua skal gå en fin høst i møte med ny farge!:) Lukter malinga forresten? Brukt interiørmaling i olje på expedit før - bra resultat, men fy som lukta satt i huset lenge - selv om de ble malt ute! :( Nå tester vi gulvmaling - det blir bra!:) Lurer jaggu på om jeg skal grunne den fæle trappa og slenge på et strøk der når jeg er i gang evt? Den er jo lakka/malt eller gudvethva - den trenger en forandring! Hvis jeg grunner et strøk og maler med gulvmaling to strøk så må jo det bli bra? *grøsserpåtankenavåpussenedheletrappa*

    Takk for svar - prøve finne senga til normal tid i dag;-) ;-)

    - Therese

    SvarSlett
    Svar
    1. Malingen lukter nesten ingenting:):) Men hvis du skal male trappa, er jeg usikker på om du skal grunne først. Noen mener de to reagerer med hverandre?! Mulig du bare kan male rett på. Sjekk med butikken;) Natta;)

      Slett