Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

søndag 1. september 2013

Om det å være blogger...


Nå har jeg vært blogger i like over tre år.
Jeg passerte 3-årsdagen på onsdag.
Det har gått fort og det har vært litt jobb, men mest av alt har det vært veldig koselig å ha dette å putle med.

Jeg startet å blogge for å ha et sted å samle alle de utrolige episodene man opplever når barna er små.
Bloggen ble et alternativ til en liten skrivebok i nattbordskuffa.
Dreiningen mot interiørblogg gikk imidlertid raskt, mest for å skåne ungene fra å havne på nett, og det endte opp med en kombinasjon av familie, hverdagsliv og interiør.


En av de mest fantasiske sidene ved det å blogge, er alle de utrolig fine menneskene man treffer der ute i det store cyberspace.
Jeg startet bloggen utelukkende for meg min egen del, og er sånn sett både overrasket og ydmyk over at så mange etterhvert vil delta i hverdagen vår. Dere har blitt en betydelig leserskare som kommer igjen og igjen. Flere hundre daglig. Går det mer enn 4-5 dager uten innlegg, får jeg meldinger og mail som lurer på om alt er vel..!

I løpet av disse årene har dere sendt meg flere tusen kommentarer, meldinger og mail angående bloggen. Dere har delt synspunkt på ulike innlegg, gitt meg tilbakemeldinger på hva dere syns om de ulike oppussingsprosjektene våre, mine utallige røverkjøp og hva våre små har prestert å si eller har gjort.

Hver eneste mail og kommentar blir lest.

Kun to av alle disse mailene har vært negativt ladet, men dog ikke mer enn at jeg smilte litt for meg sjøl da jeg leste dem.


Noen mail treffer meg midlertidig mer i mellomgulvet enn andre.
Innlegget om familien vår og om hvordan mine og dine barn ble til våre, har engasjert mange der ute.
Jeg fikk senest en mail om dette for en drøy uke siden.
Jeg har fått lov av avsenderen å dele den med dere:


          Hei!
Du får sikkert mange mailer, og jeg vet ikke om du har tid eller overskudd til å lese gjennom alt.
Men her kommer det en hilsen fra ("sted").
Jeg kom tilfeldigvis over bloggen din for en tid tilbake. Nå har jeg lest gjennom alle innleggene tror jeg, og jeg har smilt meg gjennom, og nikket gjenkjennende til mange av de.
De innleggene som har bitt seg mest fast er de som er om den “nye” situasjonen deres, som skilt og gift på nytt. At gresset KAN være grønnere på andre siden…for noen…
Og det er der jeg er nå. Etter fem år som dobbeltjobbende alenemor, har jeg endelig funnet en jeg vil bli gammel sammen med. Ikke at jeg har letet så fryktelig før, men når han en gang kom “rekende” på den berømte fjøla, så ble valget enkeltJ Til jul bytter jeg “fyrstikkeske med dør på”-leilighet mot småbruk (uten dyr og jord, bare pent hus og hage ;)), og kjenner at jeg er så veldig glad for det.
Midt oppi frustrert far til pode som skal være med på lasset, styr med salg av leilighet, enda mer diskusjon om barnedelig og skolebytte, så leser jeg dine innlegg og kjenner at det nok skal gå seg til allikevel. På veien tar jeg med meg tips om Gustaviansk Blå`e vegger, Fabrikkgangvegg, badebasseng (som jeg fikk snikinnført over ei flaske rødvin tidligere i sommer), og varme smil.
 Vi er mange som mener det, det ser jeg jo på alle kommentarene dine.
Men jeg ville allikevel at du skulle vite at i ("sted") sitter det ei sliten kontorrotte som syns hun kjenner deg litt, som ved hjelp av ord og bilder har tatt et kvantesprang hva gjelder tanker og avgjørelser.
2014 blir et sabbattår i ("sted"), med oppfølging av gutt som får en helt ny skole og hverdag å forholde seg til, hverdagsliv med vask, matlaging, og oppussing.
 TAKK Hegemor, for at du, uvitende og ganske ubevisst har fått ei kontrollfrik til å tenke ut av boksen, og for EN gangs skyld ta et modig valg.
 Måtte du, Brannmannen og de fire avleggerne få en deilig høst med de fine hverdagene vi er så glad i!
Du utgjør en forskjell i MIN hverdag!
 Klem fra ("navn")J


Det er mange slike mail jeg kunne ha vist dere, men jeg ville bare dere skulle se litt av hva som blant annet er pådriveren for å fortsette i de periodene hvor jeg ikke har størst motivasjon.

Uten dere hadde ikke bloggen vært det den er i dag:)

Ha en LOVELY søndag:)
PS! I morgen skal jeg fortelle hva jeg "vet" om dere...!

Alle bildene i dag er fra Solastranden utenfor Stavanger. Tok dem da jeg var på kurs like ved denne uka.

8 kommentarer:

  1. Heisan du. ;)

    Kom rett og slett snublende over bloggen din og oppdaget at dere også en en sånn type "ny" familie. Jeg skal lese mer her hos deg så jeg legger meg til som følger.
    Selv har min samboer og meg fem barn og lever i en ganske hektisk hverdag, som også er utrolig givende med bonusbarn. ;)Så jeg kan kjenne meg igjen.

    Takk for titten og jeg kommer snart igjen.
    Hilsen Eline. ;)

    SvarSlett
  2. Heisann...gratulerer med disse fien 3 år med bloggen din. :O) jeg har bare holdt på siden april i år jeg også, å det er så gøy å spennende. Møte venner på nett som har samme interesse som deg:O) Jeg blir også så glad for alle trofaste følgere og fine kommentarer. Ser også på profilen din om å møte kjærligheten på ny i voksen alder:O) det er bare så fantastisk, vi har 6 barn tilsammen;O)Vi er såååå lykkelige. Ønsker deg en fin sensommer, lykke til med kjærligheten og bloggen. Masse klemmer fra Ann Elin

    SvarSlett
  3. Gratulerer med tre år Hegemor;)
    Husker da jeg oppdaget bloggen din, og de fantastisk kule gutterommene!!♥
    En koselig blanding av interiør og hverdagsliv - herlig, herlig:)

    Håper du holder på i 3 år til - minst:)

    SvarSlett
  4. Gratulerer så mye med 3 år som blogger!!
    Jeg er ganske ny i faget men synes det er utrolig inspirerende å bli kjent med så mange hyggelige og ikke minst forskjellige mennesker:)
    Synes det er så fantastisk når noen finner kjærligheten på nytt:)
    Ønsker deg en flott kveld!!
    God klem fra Reidunn

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. hm...der ser ut som om jeg fjernet min kommentar i går. Jeg heter Ewelina og bor i Polen. I går fant jeg din blogg og jeg synes at den er greit! Jeg har ikke lest alt men jeg håper å bli kjent med deg snart. Gratulerer med 3 år som blogger!!!! Lykke til!!!

    SvarSlett
  7. For noen fine bilder! Hjemlengsel....
    Jeg snublet over bloggen din i dag, søke på 'nedgravd trampoline'!
    :-) og ramla oppi bassenget ditt. Har kost meg masse her, og må bare si meg enige med de som skrøyde av innlegget du referer til her. Takk for at du deler!

    SvarSlett