Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

torsdag 5. september 2013

Små og store hobby-frisører...

Hadde æren av å motta en 8-åring hjem etter skoleslutt her om dagen.
Jeg syns det var noe rart med ham da han kom gående, men som regel er de både skitne, rufsete og slitne etter lange dager, så tenkte ikke mer på det før ved middagsbordet.


Da jeg får ham i profil ser jeg hvor merkelig luggen hans ser ut.
Han ser ut som en sosionom på håret, - noen lange tuster og noen korte. Ingenting er symmetrisk, og han mangler egentlig bare en fargerik papegøye i øret og jordfargede omslagsklær.

Han har klippet luggen selv. På skolen. Noen mente han ikke turde. Da tør 8-årigen alt...
Luggen er ikke fin, den er uhyggelig kort.

Turen går til badet hvor Hegemor finner fram "frisørsaksa" fra Clas Ohlson for å rett opp litt av skaden.
8-åringen sier ikke et ord. Ikke Hegemor heller.

Lyse hårlokker faller lydløst til gulvet.
8-åringen kikker spent og nervøst i speilet underveis.

Da restaureringen er ferdig, blir han stående og se på seg selv mens Hegemor rydder.
Et bredt smil brer seg i ansiktet hans:

"Mamma, jeg ser ut som barna fra Bakkebygrenda!"

5 kommentarer:

  1. Utrolig herlig!!!!
    Skjønne unger du har Hegemor!!!

    Ha en fin gråværsdag!
    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  2. Så herlig :) Fine guttar dokk har!
    Har ei fortreffelige helg :)

    SvarSlett
  3. Så herlig! :)

    Du Hege, - Du skulle vel ikke tilfeldigvis ha underveisbilder fra dere laget overbygget over salonggruppen på terrassen? Er nysgjerrig på hvordan dere gikk frem. Vi skal lage noe lignende selv, og jeg har tittet litt ekstra på deres variant. Lag gjerne et innlegg!

    SvarSlett