Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

tirsdag 3. desember 2013

Årets beste måned er her :)

Desember <3
Det er ingen tvil hos meg - desember slår de fleste av årets måneder ned i støvlene.
Kose-måneden!


Har kommer meg i land, har vasket og ryddet (men ikke oppe i skuffer og skap - feirer ikke jul der, vi).
Og har pyntet.
O salighet.
Julemusikken på full guffe mens kongler, granbar og stearinlys skvetter rundt.
Smiler konstant :)
Og nå må jeg få gang på julebaksten. Kan det bli bedre?

Nyt dagene - de har du fortjent:)



10 kommentarer:

  1. Haha, så søt du er hegemor- fint dere ikke feirer julen oppi skapene da ;-) elsker denne måneden selv! God jul

    SvarSlett
  2. Så flott adventsbrett :) Desember er en koselig måned, men er ikke helt i stemning siden vi mangler snø her i Oppland...

    SvarSlett
  3. Jaaa, endelig i desember - love it ♥

    SvarSlett
  4. Desember er en fin måned :) Ferdig med alt av julegaver, så nå skal det bare være kos for resten!
    Godt å høre at det er flere enn meg som ikke feirer jul i skapene ;)

    SvarSlett
  5. Heisann, søtt lite grantre. Det er vel kunstig? Jeg tenkte å kjøpe et Fejka-tre på Ikea, men nå har de visst ikke falske trær mer! Hvor er treet ditt fra?

    SvarSlett
    Svar
    1. Mitt er et Fejka:) Jeg fikk helt panikk når både Forus, Sørlandet og Oslo var utsolgt - FØR desember til og med, så jeg valset inn og plukket meg fire trær fra utstillinger rundt omkring...;)

      Slett
  6. For en fin blogg du har her! Kan ikkje sei meg meir enig, desember er VIRKELIG årets beste måned! Elsker virkelig alt som har med jula og førjula å gjøre! :) Synes det var artig at du skrev at dere ikkje feirer jul i skuffer og skap, hehe, heilt enig! Har ikkje vaska noe der eg heller, men har jo kun budd her i 1 år, så kan heller vente til våren, det er jo på den tiden skitten viser! ;) Riktig god førjulstid og kosing :)

    SvarSlett
  7. Ja, desember er jeg glad i, selv om det er mye som skal gjøre, og dagene skulle hatt dobbelt så mange timer!!
    Gleder meg masse til de magiske juledagene! Da hele huset har juleferie, alt går i hvilemodus og hele huset lukter jul!!!
    Her er det også julepyntet, og jeg har fått ryddet litt.
    Noen julegaver er kjøpt inn, og jeg koser meg hver kveld og ser på Linus i svingen!!!
    Ha en deilig adventstid!
    Og kos deg masse!

    Stor klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  8. Aaah desember er utrolig koselig, i år virker det som det er mer julekos rundt enn noen gang:)
    Jeg har skrevet ned oppskrift på verdens beste, og enkleste brente mandler til deg, med den lukta i huset er julestemningen komplett:)
    Skyll 400 gram mandler, legg dem utover på bakepapirkledt stekebrett og rist dem i stekeovnen på 200 grader i 8 til 10 minutter
    ( ta dem ut når de begynner å skifte farge og du kan høre det "knepper" i dem). Kok opp 150 gr sukker og 1/2 dl vann i en stor teflonkjele, ikke rør, la det boblekoke i 2 til 3 minutter, ha i en t-skje kanel ( det er hemmeligheten for smaken av verdens beste brente mandler) og de ristede mandlene, Fra nå av må du røre godt rundt hele tiden, Etter en liten stund fordamper vannet og mandlene blir hvite av sukkeret, fortsett å røre rundt til det smelter igjen. Når mandlene er gyldne og karamelldekket tilsetter du ca 1 ss smør og lar det smelte oppi gryta, det gjør at mandlene blir lette å få fra hverandre. Hell over på to bakepapirkledde stekebrett og ta dem fra hverandre med to gafler. La dem avkjøles helt før du heller dem på glass. Etterpå er det bare å skylle ut av kjelen, ingen hard karamell å bli kvitt:)
    Ha en fantastisk adventstid:)

    SvarSlett
    Svar
    1. FANTASTISK Lene:):):) TUSEN TAKK:):) De skal jeg prøve med på!:):) Kos deg med advent:):) klem

      Slett