Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

søndag 8. desember 2013

Sandnøtter


Årets sandnøtter er på plass i kakeboksen.


Og istedet for å trykke dem flate med gaffel i år, slik vi pleier, har vi brukt et kakestempel som jeg kjøpte på Åhlens.


De ble veldig gode, og oppskriften jeg bruker er som følger:

125 g smør og 125 g sukker røres hvitt
1 egg piskes lett og has i
200 g potetmel
112 g hvetemel
2-3 ts vaniljesukker

Steketid: 180 grader i 10-15 min


Moms, moms ;)




6 kommentarer:

  1. Koselige bilder :) kan nesten kjenne duften av julebakst:) Jeg hadde planer om å bake i dag, men det ble heller en tur i skogen etter gran og furu greiner:)Det er så koselig tradisjon:) Ha en fin 2.søndag i advent! Klem Ann Elin

    SvarSlett
  2. Hei på du! Å så fine kakene ble med det stemplet da!! Tipper dem smaker himmelsk og får bein å gå på - du som bor med så mange gutter :-)
    Jeg er på nattevakt og har for å være helt ærlig igrunnen good tid til alt og ingenting (så lenge intet skjer og alle er fornøyd, vel og merke).
    Å DEN tiden har jeg brukt på en meeeget god måte i natt, synes jeg! Jeg er nyinnflytter her på blogglandia og har spankulert rundt på bloggen din og kost meg en hel masssssse!!!!!! Jeg er også guttemamma (dvs at jeg også har en jente, men hun er stor og bor i leilighet i underetasjen - og det er leeeenge siden jeg fikk bestemt noe som helst der i gården). MASSE fine gutterom-tips! Å det er jo sååå deilig å fråtse i gode tips til gutter. Hurraaa! Ellers vasser man jo i rosa hvor man enn snur seg. Å jeg elsker rosa jeg altså, men det er bare at fine gutte-dings-kose-tips ikke alltid er så tilgjengelig som det var her hos deg.
    Så tuuuusen takk - og fortsatt god advent!

    Beste hilsen fra
    - Marit -

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig med så laaaang melding:):):) Og velkommen både hit og til Blogglandia:):)

      Slett
  3. Hei! Dine kaker ble kjempefine. Jeg prøvde oppskriften, men mine kaker ble helt flate (fløt utover i ovnen). Derfor lurer jeg på om oppskriften er riktig, det skal ikke være bakepulver i f.eks?

    Hilsen Marita

    PS. Kakene ble gode uansett da ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så rart...det skal ikke være bakepulver i, nei. Kjedelig da, men godt smaken var god:):)

      Slett
  4. Blir spennende å prøve, og tusen takk for en fin blogg. Har ikke vært innom denne plassen før. En rørende historie dere har om samlivet deres. Håper det fortsatt går kjempefint med dere.

    SvarSlett