Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

søndag 5. januar 2014

Årskavalkade for 2013

Da har vi startet opp et nytt bloggår, og da er det på sin plass å kjøre en aldri så liten kavalkade fra året som har gått:

JANUAR
Soverommet vårt ble ferdig, vi sover nå et stykke opp i høyden på Brannmannens egenkomponerte seng - og vi sover utrolig godt:)


FEBRUAR
Minstemann i huset syns det var fryktelig merkelig at ALLE de andre rommene i huset var på internett - utenom hans. Det gjorde vi noe med da.



Vasket klær gjorde vi også i februar, og med wallstickers på veggen ble mor i huset mye blidere.


MARS
Da kom påsken. En super påske både værmessig og med mye familiekos.



APRIL
April innebar en litt forsinket feiring av min kjæres 40 årsdag.


Og jeg fikk endelig gnålt meg til å få et bjørketre på soverommet:


Og så bakte vi skolebollepizza;)

MAI
I mai strikket vi guttegenser - og så artig med alle dere som har strikket lik:)


Det begynte så smått å våkne til liv på terrassen også.


Og vi viste fram kjellerstua:



JUNI
I juni begynte utelivet igjen for fullt.
Herlig, herlig, herlig:)


Sene, lyse kvelder på terrassen <3


Og livsfarlig oppskrift på varm, flytende sjokoladekake *sukk*


Terrassen ble behørig benyttet i alt det fine været.


Og bassenget var daglig i bruk - mange ganger.


AUGUST
..bakte vi igjen!

SEPTEMBER
...da dro vi til fjells:)


Og laget eplemos for aller første gang. Ble god.



Bakte brød.


Mange brød!


OKTOBER
Oktober var Halloween og spindelvevsmuffins.


Og mørkere kvelder.


...med kakao :)


NOVEMBER
I november klarte vi å starte en kjempedebatt om hvorvidt det er lov eller ikke å male brannslokkingsapparatet. Hegemor akter ikke å male det rødt igjen, så folk får mene det de vil:)


...og pakkekalenderen ble klargjort.


DESEMBER
kom i all sin herlighet. Årets beste måned:)


Da all julepynten var kommet fram, fant jeg ut at jeg skulle male stua.
Den gikk fra lys til å bli malt i Varm Lin.


Julaften <3


Herlige dager:)



Da er jeg klar til å ta fatt på det nye året.
Håper du henger med:)

God søndagskveld:)

18 kommentarer:

  1. Jeg måtte inn å sjekke kommentarene til brannslokningsapparatet. Jeg synes det var en strålende idè å male, og vurderte å bruke veggfargen på minst to av dem.. Jeg får derimot litt dårlig samvittighet på om vi har sjekket dem.

    SvarSlett
  2. Takk for at du deler:) Er en fast følger av den fine bloggen din:)

    SvarSlett
  3. Så fin kavalkade! :D

    Håper 2014 blir et godt år for dere :)

    SvarSlett
  4. Hei skjønne Hegemor :)
    Fantastiske herlige innlegg og bilder fra
    året som er gått - det har vært en fryd å
    tittet inn her til deg ❤ og jeg gleder meg
    masse til å fortsatt følge deg i 2014 :)
    Ønsker deg en kjempefin uke som
    kommer, stor klem fra Mette :)

    SvarSlett
  5. Flott kavalkade - jeg lengtet meg tilbake til vår og sommer da jeg så bildene :)
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  6. Så gøy å gå gjennom året ditt slik, du tar veldig fine bilder :) Og ikke minst er det imponerende at selv gavene under juletreet ser harmoniske ut der hos deg altså - mon tro hvor du har gjemt de glorete butikkpakkede gavene?! Og en ting jeg bare er nødt til å spørre om; er du komfortabel med den blåturkise greia på vaskerommet? Jeg hadde krepert, tror jeg :) Hihi! God 2014 til deg, gleder meg til et nytt bloggår med deg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha!! Det er ikke første gangen jeg ler av dine syke spørsmål😄😄😄
      Du, pakkene er pakka inn hjemme, i tillegg til at vi kjøper alle gavene til våre egne, slik at tanter og onkler kjøper til sine fra oss - derfor får ungene det de faktisk ønsker seg, og jeg får likt papir på gavene, he he😉😉
      Og den blåturkise greia er min elskede Softlan skyllemiddel. Hadde ikke klart meg en dag uten!! Har til og med med meg en flaske offshore😄😄😄 Men enig at fargen er traaagisk😄😄

      Slett
    2. Genialt, rett og slett ge-ni-alt! ;) Hehe, så du har altså ikke tenkt på å se etter en farget beholder for din kjære Softlan? Altså type flaske, bare hvit flaske? Skulle tro det fantes et sted her i verden ;)

      Slett
    3. Hvit flaske står herved på handlelista😊😊😊

      Slett
  7. Hei! Jeg DIGGER "juletrefoten" din!! Skjønner jo at det er i en kurv... Men hvordan har du, forholdt deg til stablingen oppi denne kurven,slik at treet faktisk står?
    Liker for øvrig godt bloggen din! Merker at når min dårlige dag kommer snikende, hjelper det å lese litt av dine tanker. Du skriver på en fantastisk måte!

    SvarSlett
    Svar
    1. He he, jeg digget den også. Brannmannen syns imidlertid den var en smule stress. Kan ha hatt sammenheng med at han måtte stå for "monteringen"... Satte det i ei bøtte med vann, han stablet steiner oppi bøtta rundt stammen, og oppi kurven gikk det i en blanding av vedkubber og tepper:D

      Slett
    2. Jaja... De trenger å jobbe litt i jula de også:-) Godt de har litt å drive med. (skjønner jo raskt når det nærmer seg ca 16 desember og utover, at pulsen min er heelt annerledes enn mannens...)
      Men han må vel innrømme at det ble utrolig kult, annerledes og vakkert? Jeg digger det hvert fall, og vet akkurat hvordan jeg skal ha det neste jul:-) Tusen takk for svaret, og for herlig inspirasjon! Godt noen tråkker opp stien først;-)

      Slett
  8. Hvor har du kjøpt de fine brødformene? Hva heter de? Så superpraktisk ut! Og brødene såg supergode ut!! :) Oppskrift??

    SvarSlett
    Svar
    1. http://www.hegemor.com/2013/09/hjemmebakt-brd-aldri-feil.html?m=0
      😊😊😊

      Slett
  9. Godt nytt år Hegemor, skal bli gøy å følge deg eit nytt år :) Klem fra ho som blogga om plattingen din!! hehe.. OG IKKJE MINST BRANNMANNEN SIN!!! hahahah....

    SvarSlett
  10. Såå lekkert dere har det! Nyydelige bilder! :)

    SvarSlett
  11. Nydelig hjem og familie! Denne bloggen fant jeg idag, og den skal jeg jammen meg følge videre! :)

    SvarSlett