Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

torsdag 15. mai 2014

Vegger og tak...


Da var vegger og tak på plass.
Har malt veggene i fargen Skumring, en nøytral, lys grå farge.
Problemet er bare at den skjærer i BLÅTT!!
(Det samme gjelder fargene Morgendis og Tåkedis som er i samme familie).
Så den må nok males i noe annet. Lillemor skal få slippe lyseblått rom;)
Fargen er nydelig, - men ikke på et jenterom.


Deilig å få vekk de kjedelige takplatene - og ikke minst fjernet loftsluka til kryploftet.

Så nå blir det ny maling og lister i morgen :)

Roof and walls are in place.
Managed to paint the walls in a light grey color - that looks totally light blue!!
So that one's got to go - new color tomorrow;)

6 kommentarer:

  1. Alle de fargene du nevner en rene grå. Skumring er den lyseste og har fargekode 1000, Morgendis 1500 og Tåkedis har 3000 og er mørkest. Det må være lyset som gjør at de oppleves blå. Det går ann å blande litt rødt i, og fargene vil fremstå som varmere.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Åshild:)
      Ja, jeg vet at de er helt nøytrale, som det heter, men de advarte meg faktisk mot det da jeg kjøpte malingen - det er Jotun selv som har lært dem opp i at nøytrale gråfarger kan "skinne over i blått". Jeg vet ikke hvorfor;) Merkelige greier uansett. Du ser det ganske godt på bildene også, ikke sant?
      Uansett, går for noe litt mer grått i morgen;)

      Slett
  2. Haha, late meg tenkjer at "neida, berre ha detaljar i varme farger så går det seg til", men da blir det kanskje kræsj? Eg er i alle fall sikker på at det blir kjempefint - luksus å kunne pusse opp eit heilt rom på denne måten :) Ha ei riktig fin 17.mai-feiring Hege! :)

    SvarSlett
  3. Så helig med alt nytt, ser for meg at det blir kjempefint når det er ferdig. Håper vi får se resultatet :-)
    Ha en fin 17. mai :-) klem Anita

    SvarSlett
  4. Så fint det blir:) Lurer på, hvilken profil har dere valgt på panelplatene? Vi skal legge slike plater på 3 soverom, og sliter med å velge..

    SvarSlett
    Svar
    1. Veggplatene vi har valgt er v-fas smartpanel i fargen ascott antikk struktur:)

      Slett