Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

fredag 29. august 2014

Vi svever på en rosa sky...!

Først av alt - beklager lang pause fra bloggen! De siste ukene har flydd av sted, og plutselig meldte lille tulla sin ankomst :)

For det andre - det blir ingen "bilder 4 dager etter fødsel" her i gården; - jeg reiste til sykehuset med  +14 kg over normalvekten min og kom hjem med ikke mindre enn fremdeles +10 kg! TI KILO!
Jeg som trodde bebisen veide 17 kg (føltes hvertfall sånn), og at det knapt skulle være noen ekstra kilo igjen i det hele tatt ved inngangen til helgen...

Det er en viss mulighet for at de minst 40.000 iskremene jeg har spist siden mai har en del av skylda.
Kronesis og Pinup (hallo, - verdens kjedeligste is EVER, jeg vet) har gått ned på høykant til blid smatting og momsing. Har fortalt meg selv at det har vært lurt med litt ekstra kalsium til lillemor inni magen..
Nå kan det vise seg at kalsiumet har lagt seg på lårene istedet.

MEN
Dette betyr fryktelig lite i den store sammenhengen:

Vi ble foreldre til verdens søteste, skjønneste og herligste jente, WILMA, på søndag 24. august!
Vi er tussete forelsket og befinner oss i en lykkeboble!


Vi hadde egentlig fått dato til keisersnitt 5. september, og jeg prøvde å flytte datoen da jeg skjønte at dette aldri ville gå så lenge, men de lovet meg istedet at jeg ville få keisersnitt uansett hvis det skulle starte før. Så jeg slo meg til ro med det.
(Ja, jeg er en av dem som velger keisersnitt "på humant grunnlag" som det står i journalen min;) En fantastisk måte å føde barn :)


Lørdag begynte kynnerne å bli en smule vondere enn det de hadde vært før, og jeg ringte føden om kvelden bare for å få en bekreftelse på at jeg kunne avvente og se det litt an.

Sov ikke allverdens den natta, og våknet til vannavgang søndag morgen - vi var i gang :)


Da var klokka 8. 
Jeg vekket Brannmannen og gutta og verdens beste venninne hentet lille Molly før klokka hadde blitt halv ni (!!!) 
Vi ankom sykehuset i Arendal rundt kl 10, og 12.54 hørte vi de første lydene til vårt lille mirakel <3

Tårene trillet på mor, far bevarte den trygge roen og fulgte med lillegull til vask, veiing og mål, mens magen til mammsen ble lappet.


Et fantastisk apparat tok i mot oss, fra jordmor og leger, operasjonspersonell og alle dem på barsel.
Vi hadde en utrolig god opplevelse av disse dagene, fra start og til vi dro hjem tirsdag.


Og nå har vi hatt tre dager hjemme i fred og ro.
Brannmannen har tatt 14 dager fri, og vi luffer i morgenkåpe og pysjbukse til langt på dag.
Wilma sover og spiser, og sovner igjen. Hun er så rolig og god på alle vis.
Vi håper hun får fortsette å ha det så fredelig og godt.
Etter å ha hatt kolikkbarn vet vi veldig godt hva det motsatte betyr...


Om gutta boys syns det er stas?
De er nesten like tussete som oss.
De diller og daller, snuser og klemmer, mater og holder :)
Si det sånn: da vi hadde kommet hjem fra sykehuset på tirsdag og Wilma lå og sov i senga si, laget hun plutselig en liten lyd i søvne. Da jeg kom inn på rommet hennes, fant jeg fem mannfolk som allerede stod og kikket ned på lillesøster og datter ;)
Så ja, man kan vel si at det er en smule stas.


Nå er det fredagskveld, sjokoladekaka skal i ovnen, vi skal slappe av foran tv med unger og voffsen, sniffe baby-lukt og bare kose oss:)
...og feire 5 års bryllupsdag <3

God helg alle sammen :)


Our beloved baby girl, Wilma, was born this Sunday <3
We are so in love with her and happy that everything went so well :)
Have a great weekend!


27 kommentarer:

  1. GRATULERER så mykje, artig å lese om gutta dine! Fann bloggen din i sommar og likte den veldig godt, du er dyktig med interiør! God helg!

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye med lillemor! Så nydelig!:) Har fulgt bloggen din et års tid nå, men aldri lagt igjen noen kommentar. Nå syntes jeg det var på sin plass. Kos dere masse og nyt denne tiden til det fulle. Den første tiden går jo så alt for fort. En fortsatt riktig god helg til dere alle!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Så koselig med et lite livstegn fra dere som er inne og titter her :) Takk for det! Ha en fin uke :)

      Slett
  3. Gratulerer så mye med det vakre lille vidunderet! ❤️

    SvarSlett
  4. For en lykke!!! GRATULERER SÅ MYE med ei herlig lita prinsesse!!!

    SvarSlett
  5. Gratulerer med nydelig liten tulle, og gratulerer med bryllupsdag. Ønsker dere en god helg. ☺

    SvarSlett
  6. GRATULERER så mye! For en liten prinsesse dere har fått. Helt nydelig. Jeg blir litt babysyk her jeg sitter, så du kan godt skrive litt om skriketokter hvis du får noen etter hvert...slik at jeg ikke blir fullt så sjalu:) hehe.. jeg har heller ikke lagt igjen så mange kommentarer tidligere, jeg fant bloggen din etter at jeg så en reportasje om badebassenget deres mener jeg:) Kjempefin blogg og har lagt deg til på bloggrullen hos meg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha :) He he, skal love å skrive om skriketokter - hvis de kommer ;) ;) Koselig at du titter innom :)

      Slett
  7. Gratulerer med en utrolig skjønn Wilma og fem år som gifte! Herlig at alt har gått så fint og at jenta har det bra! :)

    SvarSlett
  8. Gratulerer så mye med den lille tulla :-)
    Ønsker deg en deilig helg :-)

    SvarSlett
  9. Gratulerer med ei lita prinsesse <3

    SvarSlett
  10. Gratulerer så mye...
    åååh herlighet så nydelig hun er..
    Kos dere masse.

    SvarSlett
  11. Gratulerer så masse! For ei nydelig tulle.
    Jeg kan ut fra bildene nesten kjenne den gode lukta. Jeg har selv tre barn og snart fire barnebarn og lukta av spedbarn er bare helt utrolig :-)
    Kos dere masse!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Merethe :) Ja, det er en deilig tid :) :) Nytes til fulle!!

      Slett
  12. Gratulerer så masse til dere alle sammen (har kommet ut av tellinga jeg, haha) :))
    For ei nydelig litta tulle, hun blir nok passet godt på i årene som kommer ja, hehe:)

    Kos dere, og nyt barseltiden ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha, klarer du ikke telle til fem nå..?? ;) ;) Skjønner deg godt - vi sliter litt selv med totalantallet nå ;)
      Vi skal nyte barseltiden, ja :) Nyyydelig :) Klem til deg! <3

      Slett
  13. It's a girl! :) My congratulations! She is so sweet!
    P.S.: Love your blog!

    SvarSlett
  14. Åj, dette hadde eg ikkje fått med meg! Gratulerer så mykje med ei nydleg lillesøster! For ein heldig baby som har så mange storesøsken!! Kos deg! :)

    SvarSlett