Du er her sammen med andre akkurat nå. I dag har ulike mennesker vært på besøk, og totalt har besøkt bloggen min siden august 2010!

onsdag 5. november 2014

Høst og strikkedilla :)


Jeg har så latterlig strikkedilla for tiden.
2014 vil gå ned i historien som det mest strikkende året i mitt liv.
Jeg begynte ca en halvtime etter at gravitesten viste to streker 1. januar.
Fryktelig mye kjekkere å strikke til slike miniputt-kropper. Det går jo så mye fortere enn store plagg.
Brannmannen kan nemlig se langt etter en lusekofte. Det vil jo ta år.
Så jeg har kost meg hele våren, sommeren og høsten med mange herlige bøker med strikkeoppskrifter til barn.


Siste plagget som ble ferdig nå, var denne babyshortsen fra Den Store Guttstrikkeboka.
Jada, er fullstendig klar over at jeg har jentebaby, men det er så utrolig mange herlige og gammeldagse oppskrifter - som fint går an i litt mer jentefarger også.
Også har jo jentebabyen min er mamma med en ekstrem forkjærlighet for beige, hvitt og grått.
Så da går det jo fint ;)

Strikker du?



I'm totally hooked on knitting these days :)
And with all the rainy and windy weather we're having outside, it's the perfect hobby.
Goes well with candlelight in the dark too :)

My latest project is this baby shorts from a book called "Den Store Guttestrikkeboka".
I'm not sure if it exists in english, though.
It's a great book with all kind of old-fashioned clothes for small children.
Have a good night :)

3 kommentarer:

  1. Sånn skal det være! ;) og svaret er: jaaa :)

    SvarSlett
  2. Så herlig! Og like fin til jente!
    Småplagg er forlokkende fremfor de store prosjektene ja,og så er det så mye fint!!!
    Jada, her strikkes det også!
    Takk for titten! :)
    Anitaklem ;)

    SvarSlett
  3. Hei på deg!
    nei, strikke kan jeg ikke.
    Eller jeg kan vel, men det er ikke noe jeg gjør...
    Nå er det så mye fint å strikke, og så
    gøy å strikke små herlige plagg da!!!

    Vi våknet opp til hvitt på bakken og i lufta i dag.
    Herlig julestemning!!!
    Og jeg får jo lyst til å både henge opp juletjerner,
    og ta inn juletre jeg nå!!!
    Men jeg får enn så lenge fryde meg over jul i butikken min!!!
    Hurra for at det er fredag!!!

    God helg til deg,og alle dine!! Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett